۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۵۸۰۱۰۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

فعالیت تبلیغی درزمینه نذر و وقف اربعین افزایش یابد

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب، روحانیان و نخبگان جامعه، گفت: باید در راستای تقویت همایش میلیونی اربعین فعالیت تبلیغی درزمینهٔ نذر و وقف اربعین افزایش یابد.
سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، عصر امروز در نشست با شماری از روحانیان، اظهار کرد: ضروری است درزمینهٔ برگزاری همایش اربعین موقوفاتی به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه همه افراد ویژه ایام خاص مثل دهه نخست محرم نذر نمی‌کنند، خطاب به روحانیان و مبلغان تأکید کرد: باید نذر اربعین را کلید بزنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای تبلیغ شود که یک روز محصول کشاورزان در مناطق روستایی یا یک روز شیر گوسفندان در مناطق عشایر نذر زوار اربعین امام حسین (ع) شود.

وی با بیان اینکه این خود آغاز مشاوره در نذر و وقف با نیت اربعین است، ادامه داد: همچنین با انجام این نذورات از سوی مردم، قسمتی از اثرگذاری تبلیغی روحانیان در طول ایام محرم نسبت به این موضوع به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: تهیه هدایای کوچک برای خادمان کودک و نوجوان در موکب‌های اربعین حسینی ازجمله شال، دستبند و ... از دیگر راهکارهای موجود در این راستا است.

وی از روحانیان و طلاب خواست تا تجربه‌های تبلیغی در راستای کمک به اربعین اعم از مهیا کردن زائران، کمک‌های نقدی و غیر نقدی و ... را جمع‌آوری، آمارگیری و ثبت کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: کسانی که قصد کرده‌اند قدمی برای زیارت اربعین بردارند به ستاد اربعین اطلاع دهند ان‌شاءالله بتوانیم با همکاری همدیگر قدم‌های بابرکتی برداریم./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات