۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۵۸۳۰۹۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

انس با مفاهیم قرآنی سبب رشد علمی و معنوی طلاب می شود

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بر ضرورت انس و الفت بیشتر طلاب با قرآن تأکید کرد و گفت: انس طلبه با مفاهیم قرآنی سبب رشد علمی و معنوی او در مسیر علم آموزی در حوزه خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه زینوند بهشهر بر ضرورت برنامه ریزی طلاب از همان روزهای نخست ورود به حوزه تأکید کرد و گفت: طلابی که بدون برنامه وارد حوزه می شوند مسیر سختی را در پیش خواهند داشت.

وی با بیان این که طلاب به مسأله مدیریت زمان در دوران تحصیل توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: رسیدن به موفقیت در حوزه با مدیریت زمان و برنامه ریزی صحیح تسریع می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت انس و الفت بیشتر طلاب با قرآن تأکید کرد و گفت: طلاب باید همواره برای حشر و نشر با کلام الهی بهانه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که طلاب به عنوان دانش پژوه عرصه قرآنی همواره برای انس با قرآن تلاش کنند، خاطرنشان کرد: انس طلبه با مفاهیم قرآنی سبب رشد علمی و معنوی او در مسیر علم آموزی در حوزه خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به ویژگی و شاخصه های «بلد امین» که در قرآن به آن تأکید شده اشاره کرد و افزود: امروز ما نیز باید ببنیم آن ویژگی ها و چارچوبی که خداوند متعال در خصوص چنین شهری فرمودند در شهر، منطقه و کشور ما نیز صدق می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که موضوع قرائت قرآن از سوی طلاب جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: همین که یک طلبه آیه ای از قرآن را قرائت می کند، کلمات در آیه های الهی انسان را به فکر فرو می برد و این تفکر نیز ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز خوشبختانه ظرفیت های بسیار خوبی در مدارس علمیه برای علم آموزی طلاب فراهم است، تصریح کرد: طلاب باید این نعمات الهی را که خداوند متعال نصیب آنها کرده به نحو مطلوب استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید بدانند که فرصت عمر تکرار شدنی نیست به همین دلیل باید از فرصت های به وجود آمده استفاده مفید داشته باشند، گفت: طلاب باید از ظرفیتی که امروز در مدارس فراهم شده در جهت تقویت بنیه علمی، اخلاقی و پژوهشی بهره گیرند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات