۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۸۳۱۴۵
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب و روحانیان در روایات اربعین تفقه کنند

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه حدود صد دسته روایت در آثار زیارت ابی‌عبدالله الحسین(ع) داریم، از طلاب و روحانیان خواست تا به‌منظور تبیین نقش و آثار زیارت اربعین، در این دسته از روایات به‌صورت ویژه تفقه کنند.
حجت الاسلام افشین فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در سلسله جلسات اندیشه اسلامی که با حضور طلاب حوزه علمیه استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، بر برگزاری شایسته مراسم این ایام تأکید کرد.

وی افزود: ابوجعفر خضرمی از حضرت امام محمد باقر (ع) روایت کرده است که «قال: سمعت یقول محمد بن علی علیه‌السلام من ارادَ اَن یعلم انّه من اهل الجنّه فیعرفن حبّنا علی قلبه فان قبل فهو مؤمن و من کان لنا محبّا فلیس فلیرغب فی زیاره الحسین علیه‌السلام و فمن کان للحسین علیه‌السلام محبّا و زوارا ما یجب لنا اهل بیت و کان من اهل الجنّه و من لم یکن زوّرا کان ناقص الا یمان».

حجت‌الاسلام افشین فر اضافه کرد: بر اساس این حدیث هر کس می‌خواهد بداند از اهل بهشت است یا نه به قلبش ‍مراجعه کند، اگر قلب او محبت اهل بیت را قبول کرد، پس مؤمن است و کسی که محب اهل بیت بود رغبت به زیارت قبر امام حسین (ع) دارد و محب و زوار امام حسین (ع) اهل بهشت است، اگر محب اهل بیت و امام حسین (ع) بود ولی زائر قبر آن حضرت نباشد، او ناقص الایمان است.

وی تصریح کرد: امام باقر (ع) می‌فرماید کسی که به زیارت امام حسین (ع) مشرف نشود ایمان او ناقص است.

حجت‌الاسلام افشین فر اضافه کرد: حدود صد دسته روایت در آثار زیارت ابی‌عبدالله الحسین (ع) داریم که طلاب و روحانیان باید متفقهانه در این روایات تأمل کنند.

وی با تأکید بر نقش‌آفرینی شایسته طلاب و روحانیان در اربعین حسینی و ایام سوگواری و عزاداری دهه آخر صفر، خاطرنشان کرد: قرآن و عترت یادگار پیامبر اعظم (ص) در میان بشر است و تا زمانی که مسلمانان با قرآن و اهل بیت (ع) انس بگیرند و به آن‌ها تمسک بجویند، هرگز دشمنان و بدخواهان بر آنان سیطره نخواهند یافت./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات