۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۸۳۴۷۱
امام جمعه همدان:

پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای جذب جهانیان به اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تلاش باید به نحوی باشد که جذب حداکثری اتفاق افتد و حتی افرادی که مسلمان هم نیستند شیفته دین اسلام و رفتار مسلمانان شوند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان،آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان استان همدان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به علم آموزی خاطر نشان کرد: انسان اگر ارزش واقعی خود را دریابد می تواند همانند بوعلی سینا کره زمین را فتح کند و همه او را با نیکی یاد کنند.

وی افزود: بوعلی سینا از چنان جایگاهی برخوردار است که همه کشورها به دنبال مصادره کردن نام او هستند چرا که همه بودن بوعلی سینا را افتخاری بزرگ و دست نیافتنی می دانند.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: دانشگاه های ایران اسلامی آنقدر باید تلاش و مجاهدت داشته باشند که بوعلی سیناها و شیخ بهایی ها را تحویل جامعه دهند که نه تنها ایران بلکه عالم به وجودشان افتخار کند.

وی در ادامه به حضور زائران اربعین در استان همدان اشاره کرد و گفت: در این مدتی که این زوار در کشور و استان ما هستند باید سعی کنیم آنها را با ارزش های برجسته فرهنگی خودمان آشنا کنیم.

امام جمعه همدان هر زائر خارجی را یک سفیر دانست و اظهار داشت: باید نوع رفتار با این افراد به نحوی باشد که هر کدام از این ها بعد از بازگشت به کشور خود از برخورد و رفتار ایرانیان به نیکی یاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش باید به نحوی باشد که جذب حداکثری اتفاق افتد و حتی افرادی که مسلمان هم نیستند شیفته دین اسلام و رفتار مسلمانان شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به دیدار یکی از اساتید آلمانی با خود اشاره کرد و ادامه داد: در مدت زمانی که ما با این فرد هم کلام بودیم به اندازه ای به دین اسلام علاقه مند شده بود که آرزو می کرد کاش کشیش های ما نیز این چنین با محبت با مردم رفتار می کردند.

وی در پایان بیان کرد: هنگامی که این افراد بدون هیچ هزینه ای برای ما به داخل کشور می آیند این بهترین فرصت برای جذب آنها است و استفاده نکردن از آن اشتباه بزرگی است./979/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات