۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۸۳۶۷۱

مشارکت حوزویان آذربایجان‌شرقی در طرح شهید بهنام محمدی

مسؤول بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا گفت: طرح ملی "بهنام محمدی" با مشارکت حوزه های علمیه و مبلغان حوزوی در ۱۸۴ مدرسه دخترانه و پسرانه استان برگزار خواهد شد.
بسیج دانش آموزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، وحید فرشباف رشیدی، مسؤول بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح ملی "بهنام محمدی" با مشارکت حوزه های علمیه و مبلغان حوزوی در ۱۸۴ مدرسه دخترانه و پسرانه استان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اتصال سه رکن اساسی منزل، مسجد و مدرسه با عنوان طرح ملی شهید بهنام محمدی در سراسر کشور انجام می‌گیرد، به طوریکه تحت این طرح، سه مربی مجرب با اخذ مجوز به مدارس رفته و با برگزاری برنامه‌های مختلف دانش‌آموزان را به سمت مساجد هدایت می‌کنند.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی با بیان این‌که طرح شهید بهنام محمدی از ۱۲ آبان ‌ماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این طرح در قالب یک برنامه شش ساله طراحی شده و با هدف خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن که سه رکن مسجد و مدرسه و منزل را مورد هدف قرار داده است، انجام می‌گیرد.

فرشباف، در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان پرداخت و اظهار کرد: دیدار نخبگان و فرماندهان واحدهای دانش‌آموزی با نماینده ولی‌فقیه در استان، برگزاری مسابقه دو رهروان شهدای دانش‌آموز و کوه‌پیمایی دانش‌آموزان بسیجی و برگزاری مانور رسانه‌ای جبهه مقاومت سایبری از جمله برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: هم‌اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی با استانداران و فرمانداران، برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی، آغاز ثبت‌نام لیگ علمی پایا، غبارروبی مزار شهدای دانش‌آموز، برگزاری نشست‌های معرفتی، بصیرتی و تربیتی، برگزاری یادواره شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و همچنین اجرای برنامه پدافند غیرعامل در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان است.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا با بیان این‌که استان آذربایجان‌شرقی دارای یک‌هزار و ۸۵۰ شهید دانش‌آموز است، خاطرنشان کرد: طبق ابلاغیه ما موظف به برگزاری ۱۴۴ یادواره شهید دانش‌آموز توسط واحدهای مقاومتی در طول سال تحصیلی هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز کشور عضو بسیج هستند، گفت: از این تعداد؛ 292 هزار دانش‌آموز در ۵۰ حوزه آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی عضو بسیج دانش آموزی هستند، افزون بر این‌که سه هزار واحد مقاومتی در مدارس سراسر استان برای بسیج دانش‌آموزی در حال فعالیت هستند.

فرشباف تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب، هویت‌بخشی، کار کردن به صورت تشکیلاتی و خروج از کارهای انفرادی، مسؤولیت‌محوری و مسجدمحوری دانش‌آموز و تربیت جوانان مومن و انقلابی پای کار را از جمله اهداف بسیج دانش‌آموزی برشمرد و افزود: برکزاری اردوهای جهادی و راهیان نور دانش‌آموزی از شاخص‌ترین برنامه های این سازمان است.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان ادامه داد: در سه سال گذشته نزدیک به ۷۰ هزار نفر دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده است و امسال طبق برنامه‌ریزی از تمام شهرستان‌های استان اعزامی به این اردوها خواهیم داشت./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات