۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۸۳۶۹۸
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

اربعین حسینی، ظرفیتی برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که اربعین حسینی، بهترین صحنه برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است، گفت: ما انقلاب کردیم که تمدن نوین اسلامی را به دنیا معرفی کنیم، اربعین سیدالشهدا(ع) بهترین بستر برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است.
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در طلاب جمع این مدرسه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: محرم زمانی کامل می شود که انسان اربعین را درک و عزاداری کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین مکمل محرم است، افزود: با اربعین عشق و ارادت انسان به آل الله کامل می شود.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید: کسی که با عشق و ارادت و محبت به زیارت سیدالشهدا(ع) برود، مورد کرامت خاص خداوند قرار می گیرد، گفت: این کرامت خاص آن است که به به او اجازه می دهند زیر پرچم سیدالشهدا(ع) قرار گیرد تا زمانی که آن پرچم وارد بهشت شود.

وی با اشاره به این که امروز شیعیان این جایگاه و عظمتی را که در آن قرار دارند مدیون امام حسین(ع) هستند، گفت: آن امام همام توحید ناب، ولایت، امامت، حق و حقیقت را به ما عنایت فرمود و صراط مستقیم را به ما نشان دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) با آن قیام ارزشمند خود امت اسلامی را از جهالت، ضلالت و گمراهی نجات داد، ابراز کرد: سید و سالار شهیدان موجب شده امروز ملت ایران در سایه فرهنگ عاشورا به یک کشور قدرتمند در جهان تبدیل شود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که اربعین حسینی، بهترین صحنه برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما انقلاب کردیم که تمدن نوین اسلامی را به دنیا معرفی کنیم، اربعین سیدالشهدا(ع) بهترین بستر برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ظرفیت هایی که در اربعین وجود دارد در جای دیگر پیدا نمی شود، ادامه داد: ما به واسطه اربعین می توانیم پیام انقلاب، تشیع و مکتب اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم.

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز بسیاری از مردم دنیا امام حسین(ع) را از طریق اربعین می شناسند، خاطرنشان کرد: شناخت سید و سالار شهیدان به معنای فهم به راه، قیام و اهداف او است./۹۵۰/پ204/ب1

ارسال نظرات