۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۸۴۴۴۲
حجت الاسلام شمسی فر:

حمایت از روحانیان لازمه حضور این قشر در بلاد است

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد گفت: برای حضور روحانیان در همه بلاد و بهره مندی از ظرفیت علمی و تبلیغی این قشر باید زمینه لازم برای مستقر شدن روحانیان در همه بلاد فراهم شود و از نظر معیشتی و مالی مورد حمایت قرار گیرند تا انگیزه هجرت روحانی از قم ایجاد شود.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به استقرار علما و روحانیان قم بیان داشت: شهرستان ها بیشتر به حضور علما و فضلا نیاز دارند و در این زمینه باید چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به بحث ادامه تحصیل طلاب در قم افزود: چون در دیگر شهرستان ها امکانات تحصیلی نسبت به قم محدود تر بوده و طلبه در قم به راحتی می تواند ادامه تحصیل بدهد و دروس خارج را بگذراند و در کنار آن از امکاناتی همچون کتابخانه های مجهز بهره مند شوند، در این راستا بیشتر طلبه ها در قم ماندگار می شوند.

حجت الاسلام شمسی فر اظهار داشت: باید در شهرستان ها امکانات لازم در اختیار طلاب قرار گیرد و زمینه ادامه تحصیل در شهرستان فراهم شود تا از هجرت طلبه جلوگیری شود.

وی در ادامه یادآور شد: روحانیانی که در قم مستقر هستند اگر به دیگر شهرستان ها مهاجرت کنند، شهریه آنان قطع می شود و در دیگر بلاد مورد حمایت قرار نمی گیرند و از لحاظ معیشتی نیز شرایطشان تغییر می کند، در این راستا اشتیاق کمتری به هجرت دارند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد عنوان داشت: با تشویق و ترغیب طلاب و روحانیان و فراهم ساختن امکانات رفاهی برای حضور آنان در شهرستان ها می توان از توانایی علمی و تبلیغی این قشر در همه بلاد بهره مند شد.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان اینکه یک طلبه باید احساس تکلیف کند و پس از فراگیری دروس علمی و رسیدن به سطوح علمی بالا، در شهرستان هایی که به وجود او بیشتر نیاز دارند، حضور یابد و زکات علم خود را بین مردم نشر دهد./9451//۲۰۳/خ

   

ارسال نظرات