۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۸۵۸۸۴
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

حوزویان مبانی عملی وحدت اسلامی را برای جامعه تبیین کنند

حجت الاسلام جباری به نقش تاریخی علمای بزرگ اسلام در تقویت وحدت میان امت اسلامی اشاره کرد و گفت: علمای بزرگ اسلام باید آثار مخرب تفرقه و اختلاف را برای جامعه اسلامی به خوبی تبیین کنند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه، ضمن تبریک آغاز هفته وحدت گفت: این هفته یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تحقق وحدت میان امت اسلامی است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) همواره نسبت به وحدت عملی امت اسلامی در سراسر جهان دغدغه داشتند، افزود: ایشان با نامگذاری هفته ای به این نام تلاش کردند تا زمینه نزدیکی قلوب امت اسلامی را به یکدیگر فراهم کنند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که کلام الهی و سیره پیامبر گرامی اسلام راهکارهای عملی تحقق وحدت را بیان کرده اند، خاطرنشان کرد: جهان به این اصول مهم که اهل بیت(ع) نیز همواره نسبت به تأکید داشتند توجه کنند به طور دستان نفاق آلود دشمن خبیث از دخالت در امور کشورهای اسلامی قطع خواهد شد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که هدف استراتژیک دشمن ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی بوده است، تصریح کرد: تجربه تاریخی ثابت کرده هرگاه امت اسلامی دچار اختلاف و تفرقه شد، راه نفوذ و توطئه انگیزی دشمن در میان امت اسلامی بیشتر فراهم شده است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که شیعه و سنی از هرگونه جریانی که موجب اختلاف میان آنها می شود باید پرهیز کنند و بر اشتراکات میان یکدیگر تکیه کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نقاط مشترک میان مسلمانان بسیار بیشتر از اختلاف نظرهای سطحی است.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود به نقش تاریخی علمای بزرگ اسلام در تقویت وحدت میان امت اسلامی اشاره کرد و گفت: علمای بزرگ اسلام باید آثار مخرب تفرقه و اختلاف را برای جامعه اسلامی به خوبی تبیین کنند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که علما و روحانیت در طول تاریخ همواره پرچم دار وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: در چهار دهه اخیر نیز روحانیت بسیاری از توطئه های تفرقه انگیزانه دشمن در کشورمان را خنثی کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز که دشمن همه توان خود را برای تفرقه و اختلاف در کشورمان به کار گرفته رسالت حوزویان در خنثی سازی توطئه دشمن بسیار حائز اهمیت است، افزود: طلاب و روحانیان باید در منبرهای تبلیغی خود به روشنگری و آگاهی بخشی نسبت به طرح های دشمن بپردازند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات