۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۸۶۹۷۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تهذیب و تبلیغ حوزویان ادامه راه انبیا و اولیای الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فعالیت تحصیلی، تهذیبی و تبلیغی طلاب و روحانیان باید به انبیا و اولیای الهی و ائمه اطهار(ع) گره بخورد تا در مسیر صحیح قرار گرفته و اثرگذاری داشته باشد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، اظهار کرد: تحصیل، تهذیب و تبلیغ طلاب و روحانیان درواقع ادامه راه انبیا و اولیای الهی و اهل‌بیت است.

وی با بیان اینکه در این راه اهل‌بیت منهاج شریعت و کرامت هستند، افزود: با اهل‌بیت بودن باعث می‌شود کرامت‌های انسانی رشد پیدا کند؛ به‌گونه‌ای که اگر با اهل‌بیت باشیم یعنی فکر و عمل و رفتار و نظر ما با اهل‌بیت باشد هم در جامعه انسانی کرامت پیدا می‌کنیم و هم دیگران را به کرامت می‌رسانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اهل‌بیت در بحث شریعت شناسی مقیاس هستند و باید از اهل‌بیت معرفت بگیریم، اضافه کرد: اگر معرفت ما به اهل‌بیت گره نخورد گویی موضوع اصلی گم است.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: «نزل القرآن أربعة أرباع: ربع فینا و ربع فی عدوّنا و ربع حلال و حرام و ربع فرائض و أحکام و لنا کرائم القرآن»؛ قرآن در چهار قسمت نازل شده: یک چهارم درباره ما، یک چهارم درباره دشمنان ما، یک چهارم حلال و حرام و یک چهارم واجبات و احکام و گزیده‌های قرآن مخصوص ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر اساس فرموده مولای متقیان هر جا که در قرآن از مؤمن زاهد ایثارگر متقی سخن گفته شده منظور ما اهل‌بیت هستیم و هر کجا در قرآن درباره انسان‌های منحرف و فاسد سخن گفته شده منظور دشمنان ما هستند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر این اساس طلاب و روحانیان باید با بهره‌گیری از دریای عظیم علم انبیا و ائمه اطهار (ع) و با ادامه راه علمای مقدم در مسیر کسب علوم دینی و تفقه گام بردارند./9314//۶۰۱/خ

ارسال نظرات