ترویج بی بند و باری سبب مشغولیت فکر انسان به گناه می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی امشب که در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در جنب میدان امام برگزار شد، گفت: حریم جنسی کودک به واسطه تعالیم جنسی دادن به او، حفظ نمی شود.
وی در ادامه بررسی مباحث مربوط به مضرات شهوت رانی آیات پنجاه و هشتم و پنجاه و نهم سوره نور را تلاوت کرد و افزود: دستور بر این است که اطفال ممیز برای ورود به خلوت پدر و مادرشان از آن ها اذن بگیرند و التفات به این مسأله سبب تربیت جنسی فرزند خواهد شد.
آیت الله مهدوی اظهار کرد: مصلحت نیست فکر کودک ممیز به مسائلی که نیاز جسمی به آن ها ندارد، مشغول شود البته این دستور الهی، خلاف تفکر غربی است که متأسفانه به واسطه پذیرش سند 2030 قصد اجرای آن را در کشور ما نیز داشتند؛ سند 2030 در حال حاضر نیز پیروانی در کشور ما دارد؛ این افراد می گویند برای این که از کودکان سوء استفاده نشود باید به آن ها تعلیم جنسی بدهیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قبل از این که برای حفظ حریم جنسی کودک بخواهند سند 2030 را ترویج دهند و در کشورشان اجرا کنند باید از ایجاد شدن ارتباط های نامشروع بین زنان و مردان جلوگیری کنند؛ ارتباطات نامشروعی که به شکل های مختلف در جوامع غربی بین زنان و مردان به صورت کاملاً عادی در جریان است عامل اصلی تجاوز به حریم جنسی کودکان است؛ لازمه فرهنگ غلطی که در کشورشان ایجاد کرده اند، اجرای اسنادی همچون سند 2030 است تا کودکانشان کمتر مورد آزار جنسی قرار بگیرند.
امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند، مردی به پیامبر(ص) مراجعه کرد و عرضه داشت، آیا زمانی که می خواهم بر مادر بیوه ام وارد بشوم باید از او اذن بگیرم، پیامبر(ص) فرمودند، بله از او اذن بگیر، آن شخص عرضه داشت به چه دلیل باید اذن بگیرم، پیامبر(ص) خطاب به آن شخص فرمودند، آیا دوست داری مادرت عُریان ببینی، آن شخص گفت، خیر، سپس پیامبر(ص) فرمودند، پس برای وارد شدن در خلوت مادرت از او اذن بگیر.
استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که ترویج بی بند و باری ها سبب مشغولیت فکر انسان به گناه می شود، تصریح کرد: بی بند و باری هایی که در جامعه امروز چشم ها و ذهن ها را به خودش مشغول کرده است، کاملاً برخلاف دستورات شرع مقدس است.
وی تشریح کرد: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند، اگر شخصی بخواهد بر پدرش وارد شود، باید از او اذن بگیرد ولی اگر پدری بخواهد در خلوت فرزندش وارد شود، نیازی به اذن گرفتن ندارد، سپس می فرمایند، اگر کسی خواهری دارد یا دختری دارد که ازدواج کرده است، باید از او اذن بگیرد.
آیت الله مهدوی در پایان با بیان این که اعمال انسان در روحیه او مؤثر است، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در هنگام ورود به خانه امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) خطاب به ایشان سلام می کردند، اگر از خانه جواب سلام می شنیدند، به معنای اذن ورود بود و اگر پاسخی دریافت نمی کردند از وارد شدن به خانه ایشان خودداری می کردند./867/پ۶۰۱/ب۱