۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۹۴۷۸۵
معاون ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین:

جوانان انقلابی ولایتمداری حضرت فاطمه را سرلوحه‌ خود قرار دهند

جوانان انقلابی ولایتمداری حضرت فاطمه را سرلوحه‌ خود قرار دهند
حجت الاسلام دهبان گفت: جوانان انقلابی به تاسی از حضرت فاطمه(س) برای زنده نگه داشتن اسلام و شیعه، ولایتمداری ایشان را سرلوحه‌ خود قرار دادند.

حجت الاسلام محمد دهبان معاون تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با اشاره به رویدادهای بعد از انقلاب، گفت: یکی از مهم‌ترین اعمالی که امام خمینی(ره) انجام دادند این بود که دین را از قالب ظاهری خارج کرده و آن را برای جامعه به مسائل کاربردی تبدیل کردند.

وی افزود: یکی از نقاط قوت انقلاب اسلامی این بود که دین را از محیط خانه و مسائل شخصی صرف تبدیل به مسائل اجتماعی کرد؛ یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رخدادهای پس از انقلاب، اِعمال سیره‌ اهل بیت(ع) در سطح جامعه بود.

معاون تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج حضرت علی(ع) ابراز داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم صرفاً در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اندوهگین بودند و در ایام ولادت ایشان به شادی می‌پرداختند و این امر سبب می‌شد تا یک جامعه‌ مسلمان از سیره‌ اهل بیت(ع) هیچ استفاده‌ای نبرند و از بسیاری فیوضات بی‌نصیب بمانند.

وی در ادامه بیان داشت: سخنرانی‌های امام خمینی(ره) و شاگردان ایشان روح این امر را تغییر داد و باعث شد افزون بر عزاداری‌ها در ایام شهادت آن بزرگواران نیز استفاده از سیره‌ زندگی اهل بیت(ع) در اداره‌ جامعه صورت بگیرد.

حجت الاسلام دهبان اظهار داشت: یکی از بارزترین صفات حضرت فاطمه زهرا(س) فداکردن جان خود برای ولایت به منظور زنده و پابرجا بودن آن بود؛ جوانان انقلاب نیز به تاسی از این بانوی بزرگوار در جهت زنده نگه داشتن دین اسلام و معنا پیدا کردن مذهب مقدس شیعه از ابتدای انقلاب ولایتمداری ایشان را سرلوحه‌ خود قرار دادند.

وی در ادامه بیان داشت: در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس نیز جوانان ایران اسلامی مجدداً با شعار "یا زهرا" جان خود را در کف دست گرفتند و با جنگیدن در جبهه‎های حق علیه باطل از رهبریت مولای زمان خود دفاع کردند.

معاون تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج حضرت علی(ع) اظهار داشت: شعارهایی که رزمندگان اسلام بر روی آلام و البسه‌ خود می‌نگاشتند در واقع توسل و پیروی آنها را از اهل بیت(ع) مشهود می‌کرد؛ یکی از این شعارها که پیام‌های عدیده‌ای از آن دریافت می‌شد این بود "می‌رویم تا انتقام سیلی زهرا بگیریم".

وی افزود: این ایثارگران تاریخ بشریت با الگوبرداری از سیره‌ ارزشمند اهل بیت(ع) به دفاع از خاک و مال و ناموس هم‌وطنان خود می‌پرداختند که این امر در دنیا بسیار نادر است؛ انگیزه‌ این دفاع ارزشمند تربیت انسان‌های مقاوم در امتداد راه سخت و پر پیچ و خم انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام دهبان اظهار داشت: اولین مدافع حریم ولایت حضرت فاطمه زهرا(س) بود که مدافعان حرم حضرت زینب(س) نیز با همین الگو موجب نابودی و سر به نیست شدن گروه تروریستی داعش شدند؛ مقاومت هشت ساله‌ رزمندگان اسلام نیز مرهون همین امر بود.

معاون تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج حضرت علی(ع) ابراز داشت: در هر یک از فتنه‌ها و قضایای سیاسی و مسموم که در سال‌های اخیر در کشور شاهد آن بودیم وجود تفکر "همراهی با ولایت" در قلب جوان‌های انقلابی، مؤمن و متدین بود که سبب شد تا انقلاب اسلامی همیشه یکه‌تاز میدان باشد و شکست ناپذیر رو به جلو حرکت کند.

حجت الاسلام دهبان با اشاره به یکی از این از خود گذشتگی‌ها، شهادت "شهید محمدحسین حدادیان" در زمستان سال گذشته اظهار داشت: این جوان با سن کمی که داشت توانست با پرورش تفکر ناب "دفاع از حریم ولایت" به سوی نابودی دشمن بشتابد و به فیض والای شهادت نائل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله همه ما بتوانیم با مطالعه‌ سیره‌ بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) از فضائل ایشان الگوبرداری کرده و آن را در زندگی شخصی و اجتماعی خود به کار ببریم./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات