۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۹۵۰۲۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
تمدید مهلت ثبت نام در آزمون حفظ قرآن، یادواره شهید مدافع حرم اسفراین و اجرای طرح محله های دوستی در مساجد عناوین اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون هزارو ۹۰۰ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم نام‌نویسی کرده اند، گفت: مهلت ثبت نام در این آزمون تا دهم بهمن ماه تمدید شد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا با اشاره به نام نویسی هزارو 900 نفر در آزمون حفظ و معارف قرآن کریم گفت: مهلت ثبت‌نام برای علاقه‌مندان تا 10 بهمن ماه سال جاری تمدید شد و هر فرد می‌تواند در چهار رشته این دوره از مسابقات شرکت کند.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: ثبت‌نام در هشت رشته حفظ شامل حفظ جزء ۳۰، جزء یک، سه جزء اول، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول و حفظ کل انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی نیا بیان کرد: در این مسابقات علاقه‌مندان می‌توانند در رشته معارف در رشته‌های ترجمه و مفاهیم و معارف قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: از دیگر رشته‌های این آزمون در بخش معارف سبک زندگی و سیره معصومین، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن است.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با بیان اینکه این آزمون در سه بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون الکترونیکی این دوره از مسابقات در اول و دوم اسفندماه امسال برگزار شده و آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور در نهم اسفندماه و رشته شفاهی از ۱۱ تا ۱۶ اسفند برگزار می‌شود.

یادواره شهید مدافع حرم اسفراین

همزمان با سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم محمد ابراهیم توفیقیان آیین گرامی داشت یاد و خاطره تنها شهید مدافع حرم این شهرستان در مسجد اعظم امام خمینی(ره) از سوی هیئت مکتب الشهدا، هیئت رایت العباس، جامعه قاریان و حافظان و مسجد ولیعصر(عج) اسفراین برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر دشتی یادگار مترجم نامی نهج البلاغه در این آیین یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و بر تبیین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی برای نسل جدید تاکید کرد.

اجرای طرح محله های دوستی در مساجد بجنورد

مدیر کانون فرهنگی و هنری علامه امینی(ره) بجنورد با بیان اینکه طرح محله های دوستی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد بجنورد اجرا شد، گفت: طرح محله های دوستی با مشارکت 4 مسجد و کانون فرهنگی و هنری در چهارم و پنجم بهمن اجرا شد.

اصغر لنگری افزود: این طرح در قالب برنامه های رقابتی شامل برگزاری مسابقات ورزشی دارت، لیوان چینی و پینگ پنگ، مسابقات هنری شامل قصه گویی داستان های قرآنی همراه با مسابقه نقاشی و رقابت های آموزشی شامل آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با زبان کودکانه با حضور پرشور اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کانون فرهنگی و هنری رمضان درکانون فرهنگی و هنری بقیه الله و اعضای کانون فرهنگی و هنری علامه امینی(ره) در کانون فرهنگی و هنری حضرت علی اکبر(ع) به رقابت پرداختند.

پیش ثبت نام عتبات عالیات نوروز ۹۸ آغاز شد

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی، از آغاز پیش ثبت نام سفرهای نوروزی به عتبات عالیات از امروز شنبه ۶ بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: پیش ثبت نام ها تا ساعت ۱۶ روز جمعه دوازدهم بهمن ماه ادامه دارد.

محمدباقر قاصری، با اشاره به زمان آغاز پیش ثبت نام از متقاضیان سفر به عتبات در ایام نوروز 98 اظهار داشت: پیش ثبت نام سفر نوروزی به عتبات از ساعت 9 صبح امروز شنبه 6 بهمن ماه جاری آغاز شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس www.atabat.haj.ir اقدام به نام نویسی در این سفر معنوی کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی ها، سفرهای نوروزی عتبات از 24 اسفندماه آغاز می شود، افزود: اعزام ها تا هشتم اردیبهشت ماه 98 ادامه دارد.

قاصری با بیان اینکه پیش ثبت نام ها تا ساعت 16 روز جمعه دوازدهم بهمن ماه ادامه دارد، اظهارداشت: هزینه سفر و سهمیه استان پس از تکمیل پیش ثبت نام ها و قرعه کشی مشخص می شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات