۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۹۵۱۳۹
معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی مطرح کرد؛

امضای بیش از ۲۰۰ تفاهم نامه المصطفی با مراکز معتبر آکادمیک دنیا

امضای بیش از ۲۰۰ تفاهم نامه المصطفی با مراکز معتبر آکادمیک دنیا
حجت الاسلام قنبری با اشاره به کار‌های علمی و پژوهشی جامعه المصطفی گفت: بیش از ۲۰۰ تفاهم نامه با مراکز آکادمیک معتبر دنیا امضا کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) در مراسم رونمایی از 35 اثر تولید شده پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی که امروز در سالن اجتماعات مجتمع امین برگزار شد، با بیان این که جامعه امروز در صدد گفتمان سازی اسلام ناب در جهان است اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی، مبتنی بر علم و معرفت و برگرفته از اسلام ناب دینی است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) ادامه داد: این گفتمان با شیوه‌ها و حوزه‌های دانشی و راهبردهایی همراه است که علاوه بر دوره‌های حضوری و مجازی و آموزش‌های کوتاه و بلند مدت، شامل فرصت‌های مطالعاتی آموزشی خواهران و برادران و مطالعات تطبیقی بین ادیانی می‌شود.

وی با اشاره به تبدیل زبان فارسی به زبان علم و معرفتی دنیا بیان کرد: این امر مورد توجه و تأکید رهبر انقلاب قرار داشته و امروز مجموعه خانواده المصطفی که بیش از سیصد هزار نفر هستند، زبان فارسی را در جامعه‌المصطفی آموخته‌اند.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به اقدامات کم نظیر جامعه المصطفی در گسترش زبان و فرهنگ فارسی گفت: رسیدن به مرجعیت علمی و معرفتی از دیگر اهداف جامعه مصطفی است که با توسعه فارغ التحصیلان خود و آموزش معارف اسلامی و دینی بر اساس متدولوژی علمی و عقلانی در حال حرکت به سمت مرجعیت علمی و معرفتی جهان است.

وی با بیان این که جامعه المصطفی حداقل در 5 اتحادیه بزرگ بین المللی دانشگاهی عضو است، گفت: در تلاش هستیم که گفتمان انقلاب اسلامی و معرفتی خود را به گوش این نهادهای بین‌المللی رسانده و مانند پنج اتحادیه‌ بزرگ علمی و دانشگاهی جهان بیش از 200 تفاهم نامه با مراکز معتبر آکادمیک دنیا امضا کرده‌ایم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) ادامه داد: اتحادیه‌های دانشگاه‌های جهان اسلام، بین المللی دانشگاه‌ها، دانشگاه آسیا و اقیانوسیه، شورای بین المللی آموزش مجازی و اتحادیه دانشگاه‌های غرب آفریقا از جمله این 5 اتحادیه هستند.

وی با بیان این که شبکه عظیم فارغ التحصیلان ما در حوزه‌های مختلف آموزشی پژوهشی فعال است که به صورت حکیمانه در حال فعالیت هستند، مطرح کرد: امروز در 40 نقطه دنیا جشن انقلاب اسلامی را برگزار خواهیم کرد و کنفرانس بین المللی در جامعه المصطفی تحت عنوان بازخوانی اثر علمی و فرهنگی انقلاب در 6 زبان طراحی و فراخوان مقاله انجام شده است.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که در عرصه پژوهش آثار زیادی آماده و رونمایی شده است، بیان کرد: در حوزه آموزشی در دوره های کوتاه مدت و فضای مجازی تعالیم انقلاب و ارزش های معرفتی دنبال می‌شوند./876/پ202/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات