۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۶۴۵۷
با محوريت سيره شهيده بنت الهدي صدر؛

نهمین همایش بانوي بافضيلت استاد طاهایی در مکتب نرجس برگزار شد

نهمین همایش بانوي بافضيلت استاد طاهایی در مکتب نرجس برگزار شد
نهمین همایش بانوي بافضيلت طاهایی از بانوان فاضله حوزه علمیه با محوريت سيره شهيده بنت الهدي صدر در مکتب نرجس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نهمین همایش بانوي بافضيلت استاد فاطمه خاموشی طاهایی(ره)، موسس مکتب نرجس و از بانوان فاضله حوزه علمیه کشور با محوريت سيره شهيده بنت الهدي صدر، امروز در مکتب نرجس برگزار شد.

هر ساله ضمن بزرگداشت سالگرد بانوي با فضيلت استاد طاهايي یکی از شخصیت های شاخص مسلمان به عنوان الگو معرفی می شود که امسال بانو شهيده بنت الهدي صدر از زنان نویسنده و فعال فرهنگی-سیاسی عراق و خواهر شهید محمد باقر صدر معرفی شد.

در این همایش جمعی از اساتید حوزه علمیه خواهران در نشست علمی به بیان جایگاه علمی بانو بیت الهدی صدر پرداخته و در خصوص نقش زنان در پیشبرد اهداف متعالی اسلام و مسائل جاری زمان به ایراد سخن پرداختند.

رحمت آبادی، دبیر علمی این کنگره گفت: فراخوان مقاله در دو حوزه شیعه شناسی و مطالعات زنان و خانواده و شهید بنت الهدی صدر در این همایش از اردیبهشت اعلام شد و 170 مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه این همایش رسید که 33 مقاله برگزیده شد.

وی به گزینش مقاله ها براساس رتبه ISC (پایگاه استنادی علوم اسلامی جهان اسلام) اشاره و ابراز کرد: امسال مکتب نرجس موقف به کسب رتبه ISC شد که از 4 پایگاه معتبر جهانی است و گزینش مقالات براساس ISC  انجام شد بنابراین مقالات برتر از ارزش جهانی برخوردار هستند.

رحمت آبادی افزود: مقاله های ارسالی از استان های مختلف کشور و همچنین از کشوهای لبنان، هند، عراق، پاکستان و افغانستان است.

در این همایش از آثار پژوهشی مکتب نرجس رونمایی شد و از مقالات برتر تقدیر شد.

بازدید از نمایشگاه هنری و پژوهشی «زنان، انقلاب اسلامی و مقاومت» از برنامه های جانبی این همایش بود همچنین روز گذشته مقالات برتر در کمسیون علمی در این مدرسه علمیه ارائه شد و گزارشی از آن در این همایش بیان شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات