۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۹۸۷۴۲
حجت الاسلام والمسلمین واعظی:

رحلت آیت الله مؤمن ضایعه ای جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه است

رحلت آیت الله مؤمن ضایعه ای جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه است
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه با تجلیل از مجاهدت های علمی و شخصیت وارسته آیت الله مؤمن، ارتحال وی را ضایعه ای جبران ناپذیر برای حوزه ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عصر یکشنبه در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، یاد و خاطره آن عالم ربانی را گرامی داشت و فقدان ایشان را ضایعه ای جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه دانست.

وی از مجاهدت های علمی و شخصیت اخلاقی، متواضع و مردمی و ساده زیست مرحوم آیت الله مؤمن به نیکی یاد کرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در ادامه از برگزاری همایش همایش «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» در 16 اسفندماه خبر داد.

وی با بیان این که این همایش به مناسبت یک هزار و 400 سالگرد شهادت مولای متقیان امام علی(ع) برگزار می شود، گفت: از حدود چهار ماه قبل پیشنهادی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مطرح شد تا به مناسبت 1400 سال امیرالمؤمنین(ع) فعالیتی را نسبت به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی مولا علی(ع) در قالب همایش برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی، امام علی(ع) و حکمرانی عادلانه، امام علی(ع) و حقوق انسانی، امام علی(ع) و معنویت علوی در دنیای امروز و امام علی(ع) و عدالت اجتماعی را از مهم ترین محورهای همایش برشمرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه به آثار ارسالی به دبیرخانه همایش «امام علی الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» اشاره کرد و گفت: بیش از 300 مقاله از محققان و پژوهشگران داخل کشور و بیش از 35 مقاله نیز از کشورهای خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اضافه کرد: در روز برگزاری همایش که 16 اسفندماه خواهد بود، از صاحبان آثار و مقالات برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین از چاپ و انتشار چکیده مقالات ارسالی به همایش «امام علی الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی همچنین از حضرت آیت الله مکارم شیرازی درخواست کرد پیامی را برای این همایش ارسال کنند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات