۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۰۵۷۸۶
آیت الله علم الهدی:

تبعیت و اثرپذیری از رسانه های دشمن نشانه بی تقوایی است

تبعیت و اثرپذیری از رسانه های دشمن نشانه بی تقوایی است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تقوا حرف کفار و منافقین را در انسان بی اثر می کند و فرد متقی از تمجید دشمن خوشحال و از تخریب او ناراحت نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در جلسه تفسیر سوره احزاب که در مهدیه مشهد برگزار شد با بیان اینکه پر فضیلت ترین کار در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن است، گفت: ایام رمضان فرصت مغتنمی برای بریدن از دنیای بیرون و حرکت به سوی خداوند در درون است. تلاوت قرآن کریم به همراه تامل در آیات آن فیض و برکت بسیاری را در این ایام نصیب ما خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شرح وظایف مردم در قبال پیامبر اکرم(ص) به عنوان پیام اصلی سوره احزاب افزود: مخاطب آیات این سوره تنها مسلمانان صدر اسلام نیستند و همه مسلمانان و مومنان تمام ادوار را شامل می شود. جنگ احزاب در زمانی اتفاق افتاد که مسلمانان در تنگنای شدید اقتصادی بودند و از این رو پیام آیات این سوره برای مردم جامعه ما که تحت فشارهای اقتصادی ناشی از کارشکنی دشمنان قرار گرفته اند حائز اهمیت است.

وی رسول اکرم(ص) را دارای مقام عصمت و تقوا را نقطه شروع کسب این مقام دانست و خاطرنشان کرد: قرآن در اولین آیه این سوره به ایشان می فرماید: «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا» و سفارش تقوا به پیامبر اکرم(ص) که دارای عصمت اند بی معنا است. امام صادق(ع) در روایتی با ذکر مثلی از فرهنگ عرب، مخاطب این آیه را اطرافیان پیامبر و مسلمانان می دانند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در فرهنگ عرب ضرب المثلی هست که می گوید «با تو سخن می گویم اما منظورم با همسایه است». این ضرب المثل برای اوقاتی است که به فردی که برایمان عزیز است سخنی را می گوییم اما مخاطب ما دیگری است. رسول اکرم(ص) برای خداوند بسیار عزیز بوده اند و خداوند از طریق خطاب قرار دادن ایشان در واقع مسلمانان و اطرافیان شان را خطاب قرار دادند.

امام جمعه مشهد با اشاره به مقام رسول اکرم(ص) در نزد خداوند افزود: خداوند در قرآن در هنگام خطاب قرار دادن انبیا همه آنان را با اسم صدا می زند اما هرگاه به پیامبر اکرم (ص) می رسد ایشان را با الفاظی غیر از نام مبارک شان صدا می زند. خداوند در قرآن رسول اکرم(ص) را «ایها النبی» و «ایها الرسول» صدا می زند. دلیل این امر علاوه بر جلالت جایگاه ایشان در نزد پروردگار، این است که مقام اصلی رسالت در وجود پیامبر اکرم(ص) متبلور شده و رسول اصلی خداوند ایشان بوده اند.

وی تقوا را مانع اثرپذیری از سخنان جبهه کفر و نفاق دانست و خاطرنشان کرد: طبق آیه اول این سوره، آن چیزی که زمینه ای را به وجود می آورد تا انسان سخنان منافقین و کفار را گوش ندهد و آن گفتارها در او اثری نگذارد تقوا است. تقوا حرف کفار و منافقین را بی اثر می کند و فرد متقی از تعریف و تمجید و یا تخریب و فحاشی آنان خوشحال و یا ناراحت نمی شود.

آیت الله علم الهدی با بیان سخن امام خمینی(ره) درباره خوشحال شدن اهالی تقوا از بدگویی دشمن نسبت به آنان، گفت: ایشان فرمودند که اگر کفار از ما بدگویی کنند موجب خوشحالی ما است و اگر از ما تمجید کنند این کار باید موجب شک و ناراحتی ما شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی افراد جامعه به دنبال حرف های رسانه های دشمن می افتند و سخنان آنان را اگر ملاک و مبنای اندیشه و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند، از آنان متاثر، خوشحال و یا ناراحت می شوند. این افراد تقوا ندارند و رابطه شان با خداوند قطع شده است. رجوع به رسانه های دشمن و اثرپذیری از آنان نشانه بی تقوایی است.

وی افراد کافر و منافق را هم کیش دانست و خاطر نشان کرد: کفار و منافقین نه تنها به خداوند در دل شان ایمان ندارند، بلکه دشمنان او و مردم نیز هستند. هر فرد باید از خود بپرسد که چرا رسانه های بیگانه در رابطه با امور داخلی کشور ما همچون اقتصاد شروع به گفتگو و تحلیل می کنند و نفع آنان از این کارها چیست؟

آیت الله علم الهدی مقدمه چینی برای توطئه و ایجاد فتنه را ماموریت رسانه های بیگانه خواند و گفت: خداباوری ملت به ضرر این رسانه ها است و آنان می خواهند از طریق قطع ارتباط مردم با خدا و از بین بردن وابستگی های دینی، ملت را به دنبال خود بکشانند تا بر کشور تسلط یابند و منافع خود را به چنگ آورند.

امام جمعه مشهد با اشاره به نقش منافقین در اجرای اوامر جبهه کفر افزود: فرد منافق ابزار فرد کافر است و کافر بدون منافق نمی تواند کاری انجام دهد. منافق همان کافر متظاهر به اسلام و نفوذی در میان مسلمانان است. سازمان منافقین در دهه اول انقلاب ابزار دست استکبار بودند و دشمن هر بلایی را که میخواست بر سر مردم دربیاورد از طریق این افراد که دارای اندیشه های التقاطی بودند در می آورد.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد بدون اینکه بدانند آلت دست دشمن می شوند. اینان برای رسیدن به قدرت خود را وابسته به ولایت و نظام معرفی می کنند و دشمن نیز پس از شناسایی این افراد، از طریق دست گذاشتن بر روی تمایل قدرت طلبی شان آنان را به استخدام خود در می آورد.

آیت الله علم الهدی با بیان شان نزول آیه اول سوره احزاب تصریح کرد: در هنگام نزول این آیه شهر مدینه نه تنها در تنگنا و فشار سنگین اقتصادی قرار داشت، بلکه به واسطه از دست رفتن بسیاری از مسلمانان در جنگ احد، داغدار بود. در این هنگام سه تن از سران کفار به همراه سه تن از منافقان ساکن مدینه به نزد رسول اکرم(ص) آمدند و پیشنهاد صلح، به رسمیت شناختن و احترام به بت ها از سوی ایشان در عوض احترام آنان به خداوند شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به رد و برخورد شدید پیامبر اکرم(ص) در مواجهه با درخواست کفار و منافقین افزود: شرایط جامعه امروز ما نیز همانند آن دوره است و دشمن می خواهد از طریق فشار آوردن به مردم، آنان را به جان رهبری بیندازد تا ایشان استکبار را به رسمیت بشناسند و از تقابل با آن دست بردارند. 

وی خاطرنشان کرد: باید به فرموده معصومین در این موقعیت ها به قرآن پناه برد و از خداوند طلب اعطای بصیرت در فتنه ها را کرد./861/پ202/ب1

ارسال نظرات