۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۱۱۱۸۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

عدم توجه به مباحث اخلاقی موجب ابتر ماندن آموزش در حوزه می‌شود

عدم توجه به مباحث اخلاقی موجب ابتر ماندن آموزش در حوزه می‌شود
حجت الاسلام لائینی با بیان این که علم آموزی در حوزه باید با تربیت اخلاقی همراه باشد، گفت: عدم توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی موجب ابتر ماندن آموزش در حوزه می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره تابستانه مدرسه علمیه مسجد جامع نکا، تعلیم و تربیت اخلاقی را دو رسالت مهم حوزه‌های علمیه دانست و گفت: همه برنامه‌های حوزه باید در این دو بخش مهم خلاصه شود.
 
وی با بیان این که علم آموزی در حوزه باید با تربیت اخلاقی همراه باشد، افزود: عدم توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی موجب ابتر ماندن آموزش در حوزه می‌شود.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که مسائل تربیتی و اخلاقی باید در اولویت برنامه‌های مدارس علمیه قرار گیرد، بیان داشت: اردو‌های تابستانه فرصت مغتنمی برای پرداختن به مسائل اخلاقی و تربیتی است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه بیش از هر زمان دیگری به طلاب مهذب و انقلابی نیازمند است، تصریح کرد: طلبه به عنوان حافظ و مرزبان حقیقی دین و ارزش‌های الهی باید به گونه‌ای در جامعه رفتار کند تا همواره مورد حمایت مردم قرار گیرند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علمای دین همواره بر مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه حساس بودند و تذکر می‌دادند، بیان داشت: طلبه مهذب و با اخلاق با سرعت بیشتری مسیر رشد و تعالی در حوزه را طی خواهد کرد.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز یکی از اهداف مهم دشمن علیه انقلاب و روحانیت، تخریب جایگاه حوزه با دروغ پردازی و بیان مسائل غیر واقعی علیه روحانیت است، تصریح کرد: رفتار، اعمال و اظهار نظر‌های طلاب و روحانیان در خنثی کردن توطئه دشمن علیه انقلاب و حوزه بسیار نقش آفرین خواهد بود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه امور یک طلبه باید در مسیر رضای الهی باشد، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که برای رضای الهی درس بخواند به طور حتم در مسیر تحصیل به موفقیت‌های چشمگیری دست خواهد یافت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از آسیب‌های جدی حوزه را مدرک گرایی دانست و با بیان این که متأسفانه برخی طلاب از همان ابتدا با هدف اخذ مدرک وارد حوزه می‌شوند که اشتباه بزرگی است، تصریح کرد: علم آموزی در حوزه باید تنها برای رضای الهی و کمک به دین و ارزش‌های معنوی در جامعه باشد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات