۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۲۳۰۳۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

زکات عامل سازندگی و بالندگی جان و جامعه است

زکات عامل سازندگی و بالندگی جان و جامعه است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: همه زکات به معنای سازندگی و خدمت‌رسانی است؛ ازاین‌رو ترویج این فریضه الهی خدمت بسیار بزرگی در جامعه دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش زکات استان، با قدردانی از مروجان و متولیان زکات، اظهار کرد: کسانی که در سنگرهای مختلف برای زکات تبلیغ و ترویج می‌کنند و مردم را به صحنه ادای تکلیف دینی دعوت می‌کنند نزد خداوند اجر و جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت زکات در مکتب اسلام، افزود: در قرآن کریم دوگانه‌های به‌هم‌پیوسته فراوانی وجود دارد که یکی از این دوگانه‌های زیبا صلاة و زکات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در هر کجای قرآن سخن از زکات آمده، در کنار نماز آمده است که این نشان می‌دهد رابطه با خلق و خالق دو بال پرواز و رشد و بالندگی هستند.

رییس شورای زکات خراسان شمالی ادامه داد: برای رشد روح و جان و کمال یابی خود باید دو بال داشته باشیم؛ عبادت و ارتباط با خداوند و کسب معنویت از منبع لایزال عالم هستی و کمک به خلق خداوند که هر دو بال‌های پرواز هستند.

وی با بیان اینکه یک معنای زکات رشد است و انسان با پرداخت زکات رشد کرده، بالنده شده و به خدا نزدیک می‌شود، اضافه کرد: دل کندن از دنیا و مظاهر آن جهاد اکبر است؛ اما با پرداخت زکات تعلقات ما به دنیا کم شده و تعلق به خدا و دین الهی بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه زکات در تمام ادیان الهی وجود داشته است، افزود: در آیه 31 سوره مریم می‌خوانیم: «وَجَعَلَنِی مُبَارَکا أَینَ مَا کنْتُ وَأَوْصَانِی بِالصَّلَاةِ وَالزَّکاةِ مَا دُمْتُ حَیا»؛ حضرت عیسی (ع) وقتی در گهواره سخن می‌گفت یکی از کلمات نورانی او این است که خداوند من را هر کجا که باشم مایه برکت و رحمت گردانید و تا زنده‌ام به عبادت نماز و زکات سفارش کرد.

وی تصریح کرد: جایگاه زکات در معارف توحیدی و دینی به‌ویژه دین اسلام ویژه بوده و جزء ارکان و پایه‌های دین به شمار آمده است و افزون بر این جنبه سازندگی جان و جامعه در زکات هم بر کسی پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: کسی که زکات می‌پردازد با پرداخت زکات خود را می‌سازد و افزون بر این با پرداخت آن به نیازمندان برای آن‌ها امکانات فراهم می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: همه زکات به معنای سازندگی و خدمت‌رسانی است؛ ازاین‌رو ترویج این فریضه الهی خدمت بسیار بزرگی در جامعه دینی است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات