۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۶۳۰۹۸۸
در برنامه عصر مطرح شد؛

قهرمان‌سازی پوشالی در بازی‌های خارجی

قهرمان‌سازی پوشالی در بازی‌های خارجی
کارشناس بازی گفت: شهید آبشناسان نفر اول حرکات کماندویی است ولی جوان ایرانی قهرمانش را نمی‌شناسد و به یک قهرمان آمریکایی می‌رسد، در حالی که آن قهرمان وجود خارجی ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حمیدرضا جلالی کارشناس بازی‌های رایانه‌ای و بهادر اکبرزاده پژوهشگر حوزه بازی دیشب در برنامه عصر از شبکه افق با اجرای نادر طالب زاده به بررسی بازی‌های رایانه‌ای پرداختند.

ابتدا مجری برنامه به 28 میلیون جوان ایرانی گیمر پرداخت، سپس حمیدرضا جلالی درباره مسئله آخرالزمان در بازی‌های رایانه‌ای گفت: مختصاتی که از آخرالزمان در بازی‌های رایانه‌ای داده می‌شود، برخلاف چیزی است که ما انتظار داریم؛ ما معتقدیم که صلح و صفا در آخرالزمان برقرار می‌شود، درحالی که در بازی‌های غربی می‌گویند که جهان نابود می‌شود.

وی به اتاق فکر تولید داستان بازی God of War پرداخت و ادامه داد: اینگونه بازی‌ها، برای نهادینه کردن خشونت با سطح گرافیک بالا است؛ این بازی به دنبال نهادینه کردن اومانیسم است و می‌خواهد خدا را نفی کند.

کارشناس بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به حمله تروریستی به مسجدی در نیوزیلند عنوان کرد: ما نمی‌توانیم از بازی‌ها ساده بگذریم و بگوییم بازی است. خوشبختانه به دلیل ضریب امنیتی این مسائل را داخل کشور نداریم ولی بالاخره این آموزش کشت و کشتار در داخل کشور به این وسیله در حال انجام شدن است.

سپس بهادر اکبرزاده به وضعیت بازار بازی پرداخت و اظهار داشت: بازی‌ها در کشورهای مختلف قیمت‌های متفاوتی دارند؛ این بازی‌ها وقتی در بازار هستند روزهای اول قیمت بالایی داشت، درحالی که ما تحریم هستیم و کشور آمریکا وقتی می‌خواهد ما از همه چیز محروم باشیم، چگونه این بازی ها در کشور هستند و مجوز فروش دارند؟

وی افزود: آنها با قهرمان‌سازی، این تفکر را با قیمت بسیار نازل و آدرس‌های دروغین به بازار ایران می‌رسانند تا  قهرمان بودن آمریکا در ذهن‌ها نهادینه شود.

حمیدرضا جلالی در پاسخ به این سوال که چرا حساسیت بر بازی کم است و مراقب بیشتری نمی‌شود و اساسا قهرمان‌های خودمان را بالا نمی‌آوریم، پاسخ داد: علت آن مهندسی پیام، رسانه برتر بودن بازی و رویکرد سهل‌اندیشی است که در حوزه بازی وجود دارد. همچنین پدر و مادرها فکر می‌کنند که بازی‌ها وسیله‌ای برای سرگرمی است.

بهادر اکبرزاده در همین رابطه توضیح داد: آمریکا نیاز به قهرمان‌سازی دارد، زیرا این چهره‌ها قهرمان ندارد؛ برترین کماندوی دنیا کیست؟ شهید آبشناسان که نفر اول حرکات کماندویی است. زمان جنگ و بعد از آن در خلبانی رکودهایی زدیم و اینها قهرمان‌های واقعی ما هستند و می‌شود از اینها استفاده کرد، ولی جوان ایرانی قهرمانش را نمی‌شناسد و به یک قهرمان آمریکایی می‌رسد، در حالی که آن قهرمان وجود خارجی ندارد.

نادر طالب‌زاده با اشاره به بازی Far Cry 5 گفت: آنها خودشان می‌دانند که فروپاشی آمریکا نزدیک است و این اعتراف به شکنندگی و فروپاشی آمریکا در Far Cry و چند فیلم سینمایی دیگر کاملا مشهود است.

حمیدرضا جلالی اظهار داشت: چند عامل از مشخصه‌های مهم بازی‌های آخرالزمانی است؛ بیماری همه‌گیر، انفجار اتمی، بهم خوردن نظم سیاسی جهان و وجود انسان‌های مسخ شده ای به نام زامبی در بازی‌هاست.
وی در پایان عنوان کرد: برای اینکه آنها اثبات کنند آخرالزمان شیعی و واقعی وجود ندارد، باید دین تحریف بشود و چهره آخرالزمان را عاری از هرگونه تمدن نشان بدهد. /882/ 202/

ارسال نظرات