۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۳۸۳۳۳
دبیر انجمن های علمی حوزه های علمیه خبر داد؛

گسترش انجمن های علمی و تقویت شوراهای تخصصی حوزه در استان ها

گسترش انجمن های علمی و تقویت شوراهای تخصصی حوزه در استان ها
حجت الاسلام هاجری از گسترش انجمن های علمی و تقویت شوراهای تخصصی حوزه در استان ها خبر داد و گفت: این مهم فرصتی برای پویایی علمی حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام عبدالرسول هاجری، ظهر امروز در جلسه تشکیل انجمن های علمی تخصصی حوزه علمیه لرستان که در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، گفت: انجمن های علمی حوزه 16 سال پیش و با هدف انسجام بخشی به فعالیت های علمی پژوهشی نخبگان راه اندازی شده است.

وی عنوان داشت: راه اندازی و تشکیل انجمن های علمی برای توسعه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی حوزه های علمیه در استان ها ضروری است.

دبیر انجمن های علمی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه تاکنون فعالیت این مراکز در استان قم متمرکز بود، افزود: در دو سال اخیر فعالیت انجمن ها به استان ها واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این انجمن ها در استان ها، روحانیان و پژوهشگران حوزه راهکارها و ایده های خود در تحقیقات علمی ارائه خواهند داد.

حجت الاسلام هاجری در ادامه تصریح کرد: راه اندازی انجمن های علمی تخصصی حوزه علمیه در استان ها این فرصت را فراهم می آورد تا طلاب بتوانند از نظریات علمی بهره مند شوند.

وی به رسالت انجمن های علمی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: پویایی و بالندگی حوزه های علمیه و زمینه سازی برای گسترش و شکوفایی علوم انسانی و اسلامی از جمله وظایف این انجمن ها است.

دبیر انجمن های علمی حوزه های علمیه با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های علمی تخصصی حوزه های علمیه اظهار داشت: فعالیت این انجمن فرصتی برای تقویت علمی، اخلاقی و تربیتی حوزه های علمیه فراهم می کند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات