۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۶۴۸۸۱۳
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در گفت و گو با رسا:

رزمایش کمک مؤمنانه تبلور ایثارگری و ارزش‌های دینی است

رزمایش کمک مؤمنانه تبلور ایثارگری و ارزش‌های دینی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مبانی کمک رسانی به هم نوعان در فرهنگ اسلامی گفت: رزمایش کمک مؤمنانه تبلور ایثارگری و اعتقادات دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید، اظهار داشت: این فرمایش مبانی محکمی دارد و میان ملت مؤمن و غیر مؤمن فرق است.

وی یاری رسانی به دیگران در میان مسلمانان را ناشی از باورهای دینی دانست و گفت: دیگر کشورها اگر هم کاری برای دیگری انجام می دهند، بر اساس عواطف و احساسات زودگذر بوده که همان هم ضعیف است اما اگر این یاری رسانی ها در میان ملت مسلمان به خصوص در میان پیروان اهل بیت(ع) و ملت ایران مطرح است، ناشی از باورهای عمیق دینی و ارزش هایی موجود در میان مردم بوده که منبعث از معرفت، آگاهی، ایمان و عشق به خدای متعال و بندگان خدا است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حدیثی می خوانیم "مردمان و خلق الله، عیال خدا هستند"؛ اگر بنا باشد که در جهان بینی و تلقی اهل ایمان، مردم عیال خدا باشند، به اهتمام، توجه، فعالیت و تلاش بیشتر منجر می شود.

وی با اشاره به وجود اخلاص در میان مسلمانان افزود: حضرت علی(ع) فرمودند "از همه کارها و تلاش ها نابود و بیهوده است، مگر کاری که در آن اخلاص باشد" که در میان اهل ایمان این اخلاص مطرح است.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان این که شاخصه های ایمان منجر به ایثارگری در میان مردم می شود، اظهار داشت: باورهای عمیق دینی و شاخصه های ایمان از جمله معنویت موجب می شود که مردم ایثار کرده و به فکر دیگران باشند و در قبال کمبودهای جامعه بی تفاوت نباشند.

وی تلاش در راستای تقویت ارزش های اخلاقی در میان مردم را راهکاری برای استمرار ایثارگری ها عنوان کرد و گفت: برای این که چنین اقدامات ارزشمند و درخششی مستمر و پایدار باشد، باید بر همین مبانی ارزشی تأکید کرد و سعی کنیم که این ارزش ها و زیبایی های اخلاقی در میان مردم زنده باشد و همیشه تقویت شود؛ بی تردید تقویت این ارزش ها و باورها، زمینه ساز استمرار رفتارهای زیبای اخلاقی است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری کمک های مؤمنانه را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: اهمیت این رزمایش و فراخوانی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند، از این جهت بوده که وظیفه دینی، اخلاقی، ملی و عرفی بر همه آحاد جامعه است.

وی به عدم احساس مسؤولیت در فرهنگ غربی اشاره کرد و افزود: این که انسان تنها به فکر خود باشد و کاری به دیگران نداشته باشد، زندگی بر مبنای لیبرال دموکراسی غربی می شود؛ چرا که تنها به بعد فردی تکیه می کنند و کاری به یکدیگر ندارند و احساس مسؤولیت اجتماعی معنا ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به تبلور اعتقادات در مکتب اسلام با یاری کردن همنوعان اظهار داشت: اگر بنا باشد که فرق مکتب ما و مکتب غربی یک تفاوت جوهری باشد، اهمیت دارد که این باورها، اعتقادات و گرایش ها در این کمک کردن به همنوع متبلور شود و این کمک تنها به مسلمانان نیست، بلکه تمام آحاد انسانی را شامل می شود و همه کسانی که زیر چتر نظام اسلامی زندگی می کنند، از نوعی ارزش و کرامت برخوردار هستند.

وی ضمن تشبیه حمایت از اقشار ضعیف به راهپیمایی اربعین گفت: مسلمانان و بالاخص شیعیان در این قضیه نباید کم کاری کنند؛ حمایت از اقشار ضعیف شبیه راهپیمایی اربعین است که در این مسیر از هر جهت منحصر به فرد است و انواع ایثارگری ها و خدمات دیده می شود، حتی به غیر مسلمانان و تمام صاحبان ادیان خدمت رسانی می شود و صاحبان همه ادیان و مذاهب شرکت می کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بر استمرار حرکت کمک های مؤمنانه تأکید و تصریح کرد: دیدگاه و نگرش و جهان بینی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) ایجاب می کند که به این قضیه توجه وافر داشته باشیم و هیچ گاه غفلت نکنیم و حرکت مستمر را هم در زمینه کرونا و هم دیگر مسائل دیگر آینده دنبال کنیم تا جامعه ای پویا داشته باشیم./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محسن شفیق
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
انصافا طلاب در دوران کرونا در خدمت به مردم و بیماران سنگ تمام گذاشتند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
این موضوع یک اصل ریشه دار دینی و سیره عملی معصومین(ع) است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
مردم حق دارند بترسند و وحشت کنند و سؤال بپرسند، اینها همه احساسات طبیعی است،.
در مورد شیوه تعامل با چنین بحرانی فرهنگ سازی نشده بود.
0
0