قیام ۱۵ خرداد جلوه فرهنگ و تمدن اسلامی بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کردستان، حجت الاسلام سید توفیق رضایی صبح امروز در مراسمی که با حضور معاونین و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) به مناسبت قیام خونین 15 خرداد ماه برگزار شد، اظهار داشت: باید گفت که قیام مردم ایران در ۱۵ خرداد جنبشی ماندگار و تاثیرگذار بود که سرآغاز تحولات و دگرگونیهایی در ساختار حکومت ایران گردید.
سرپرست مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: محوریت این قیام حوزویان، مردم و در راس آن امام خمینی (ره) قرار داشت.
این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: در 15 خردادماه سال 42 در ایران به وسیله امام راحل، روحانیون و ملت به عینه «یوم الله» رقم زده شد.
حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: این قیام تاریخی باعث شد چهره مزدورانه شاه و رژیم پهلوی برای همگان افشا شود و حرکت های مخالف رژیم در سراسر ایران به متدینین و مذهبیها انتقال یابد.
سرپرست مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد آغاز نهضت بازگشت یک ملت با فرهنگ و متمدن و دینمدار به خویشتن خویش بود، افزود: باید گفت که قیام ملت ایران در 15 خردادماه سال 42 واکنشی در برابر سلسله اقدامات استعمارگران بود که سال های سال در کشورهای ضعیف تر، اهداف استعمارگرانه را دنبال میکردند.
این استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: از سوی دیگر ریشههای فرهنگی و اعتقادی ملت ایران هیچ گاه پیکره بیگانگان و اجانب را بر خود نمی پذیرفت لذا در طول ساله ای قبل از ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۴۲ هم در مقاطع مختلف قیامها و اعتراضات گسترده ای علیه اهداف استعمارگرانه صورت پذیرفت.
حجت الاسلام رضایی بیان کرد: با این وجود باید نقش رهبری امام خمینی (ره) در نهضت ملت ایران را بسیار مهم، استراتژیک و حساس دانست، زیرا ایشان با توجه به شناخت عمیق از مردم و ریشههای فکری و اعتقادی آنان، قیامها را مبتنی بر اندیشهها و اهداف خاص دنبال میکردند، به آنها جهت و به مردم روحیه میدادند تا این که حس استقلال طلبانه ملت ایران را به مرحله ظهور رساندند.
سرپرست مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: از سوی دیگر هنوز قیام 15 خردادماه سال 42 برای ملت ایران می تواند سرنوشت ساز، عبرت آموز باشد.
این استاد حوزوی با اشاره به اینکه ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب تاکنون هرگونه توطئه و دسیسه ای را تجربه کرده اند، افزود: وحدت و انسجام و یگانگی مردم با دو رهبر خود در دوران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نشان میدهد چشم انداز بسیار روشنی در مقابل ملت ایران وجود دارد و سرمنشا همه این اتفاقات قیام ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۴۲ و شناخت دقیق رهبری از خواست ملت ایران و یگانگی در پیروی ملت ایران از اعتقادات دینی خودشان است که در امامت جامعه اسلامی تبلور یافته است./پ310/ف
سال 1359 از یکی از اساتید یهودی آلمان پرسیدند «استاد! چرا رسانههای شما نمیگویند امام خمینی؟؟؟»
خندهای کرد و گفت:
«آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!»
کیفش را باز کرد و یک کتاب درآورد.... ترجمهی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود...
گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد...
وقتی ما بگوییم "امام"،
ایشان بین کشورهای دنیا شاخص میشود...
چون کلمهی "امام" قابل ترجمه نیست...
ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد...
دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار میدهیم...
کلمهی "رهبر" به نفع ما و کلمهی "امام" به نفع آقای خمینی است...
از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد،
ما به ایشان میگوییم "آیتالله"،
اما "امام" یک بار معنوی دارد!
از طرفی ایشان آن طور میشود امام امت اسلامی که مسلمانهای دنیا را دور خودش جمع بکند!»
با این صراحت این را به من گفت....
یک رسانهی غربی یا شرقی را پیدا نمیکنید که گفته باشد «امام خمینی»...
رسانههای غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"!!!!
حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند !!!!
شهید بهشتی کلمهی امامت را در قانون اساسی گذاشت،
ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود....
امام خمینی گفتند شما نمیتوانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند....
وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است،
عده ای ناراحت شدند ....
بازرگان اعلام استعفای دستهجمعی دولت را کرد....
امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود....
آنها غافل از این نکته بودند که :
امامتمحوری،
امّتگرایی،
عدالتگستری،
و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود....
امام خمینی از دنیا رفتند....
هر کاری که بکنیم، وصلهپینه کردن است...
✔️ شما هر کاری بکنید، این قدر جگر دشمنان نمیسوزد که بگویید
"امام خامنهای....