۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۵۷۶۵۷
یادداشت؛

مد و لباس به دنبال عبور از خط قرمز

مد و لباس به دنبال عبور از خط قرمز
همچنان که فعالان مد و لباس غربی دارند کالای خود را می‌فروشند، کارگروه مد و لباس اسلامی ایرانی قول عبور از خط قرمز به آنها می‌دهد و علاقه دارد تا فضا بیش از این شکسته شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین نهاد‌های مسؤول در حوزۀ فرهنگ اسلامی است. طبیعی است که این وزارت زیر مجموعه‌های زیادی مانند کارگروه مد و لباس داشته باشد. با ورود لباس‌هایی که روی آن طرح‌های نامناسبی زده می‌شد یا با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی مغایرت داشت، باید سازمانی به این مسأله مهم ورود می‌کرد و از این ولنگاری فرهنگی جلوگیری می‌کرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همین جهت و برای حمایت از تولید کنندگان لباس‌های ایرانی نیز کارگروهی تحت عنوان «کارگروه ساماندهی مد و لباس اسلامی ایرانی» را تأسیس کرد. دبیری این کارگروه را خانم سیده مرضیه شفاپور بر عهده دارند و فعالیت‌های این مجموعه را دنبال می‌کنند.

چندی پیش در نشستی تحت عنوان «حمایت از فعالان مد و لباس» که توسط این کارگروه ساماندهی مد و لباس اسلامی ایرانی برگزار شد انتظار می‌رفت تمام مدعوین حاضر در مراسم حداقل حجاب اسلامی را رعایت کنند؛ اما چیزی که از مهمانان حتی آقایان مشاهده شد چیزی غیر از این موضوع بود.

در ادامه باید به پستی که مهدی محمودی، رییس انجمن مؤسسات مد و لباس کشور در اینستاگرام خود منتشر کرد اشاره شود. او در پستش برگزاری چنین مراسمی را برای اولین بار و حاکی از شهامت خانم شفاپور دانست و خبر از اتفاق‌های جدیدی داد.


البته این همۀ ماجرا نیست، در کلیپی که یکی از حاضران در جلسه در حساب خود منتشر کرده، خانم شفاپور قول مساعدت به این فعالان مد و لباس را می‌دهد و می‌گوید: «این اتفاق چندین سالی است که مسکوت مانده و جزء خط قرمز‌ها بوده.»

حال پرسش اصلی اینجاست که این اتفاقات در آینده چه خواهد بود؟ بر فرض بخواهیم بگوییم خانم شفاپور از حضور چنین افرادی در دورهمی ناآگاه بوده پس چرا از عبور از خطوط قرمز سخن می‌گوید افرادی که در صفحه‌های مجازی‌شان در حال تبلیغ بدحجابی و بی‌حجابی در قالب مد‌های جدید لباس و پوشاک هستند. آیا خانم شفاپور به‌دنبال جذب است یا هدف دیگری را دنبال می‌کند؟

مهم‌ترین سؤال اینجا باقی می‌ماند که آقای محمودیان و خانم شفاپور چرا پیج‌هایی را دنبال می‌کنند که مروج فرهنگ غرب و بی‌حیایی هستند؟ آیا این زیبنده یک مسؤول فرهنگی جمهوری اسلامی است که پیج‌هایی با مفاهیم غیراسلامی را دنبال می‌کند؟/882/ی200/ف

ارسال نظرات