۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۶۲۶۴۱
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

برگزاری مجازی طرح میثاق طلبگی در مازندران

برگزاری مجازی طرح میثاق طلبگی در مازندران
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری طرح میثاق طلبگی به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران به طرح میثاق طلبگی اشاره کرد و با بیان این که این طرح طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری هر ساله برگزار می شود، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری متمرکز و حضوری این طرح وجود ندارد.

وی با بیان این که طرح میثاق طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه است، افزود: برگزاری این طرح سطح شناخت طلاب با حوزه های علمیه و همچنین بررسی شناختی حوزه از طلاب را افزایش خواهد داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در مراحل مختلف طرح میثاق طلبگی حوزه و یا طلبه به این نتیجه برسند که مناسب برای تحصیل در فضای حوزه نیستند، بیان داشت: در این طرح طلاب مورد قربال گری قرار می گیرند و افراد علاقه مند و مستعد برای تحصیل در حوزه انتخاب می شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجرای طرح میثاق طلبگی برای طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان از دهم شهریور آغاز و تا بیستم شهریور ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این طرح به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

وی با اشاره به این که طلبه در منزل خود از طریق معاون تهذیب مدرسه علمیه مورد ارزیابی قرار می گیرد، افزود: اساتید این طرح مطالب اخلاقی و موضوعات مورد بحث را در قالب یک فایل صوتی برای استفاده طلاب در گروه قرار می دهد.

حجت الاسلام طبرسی، تعداد طلاب شرکت کننده در طرح میثاق طلبگی امسال را 80 نفر اعلام کرد و گفت: سه کتاب رسم طلبگی، اخلاق طلبگی و نظام آموزشی طلبگی خریداری و برای مطالعه در اختیار این طلاب قرار داده شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مطالعه این سه کتاب از سوی طلاب الزامی است، تصریح کرد: این کتاب ها مسیر را برای آشنایی بیشتر طلاب با فضای کلی حوزه و باید و نباید های مورد نظر هموار می کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب بیستم شهریور ماه به صورت مدرسه ای از سوی اساتید اعزامی از قم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، گفت: این ارزیابی تا بیست و پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت و طلاب از نظر اخلاقی، علمی، رفتاری و معنوی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلابی که امتیازهای لازم را کسب کردند کد طلبگی دریافت خواهند کرد، افزود: اسامی نهایی پذیرفته شدگان حوزه علمیه استان بیست و پنجم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به برگزاری طرح میثاق طلبگی دو ویژه طلاب پایه دوم اشاره کرد و گفت: این طرح نیز از 26 تا 31 شهریور ماه با حضور اساتید اعزامی از قم به صورت مدرسه ای برگزار می شود و طلاب از نظر معنوی، اخلاقی و مشاوره ای مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت./950/

ارسال نظرات