۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۶۳۰۰۰
آیت الله علما در واکنش به مسمومیت مردم روستای «شیخ صله»؛

علت مسمومیت اهالی روستا از سوی مسؤولان سریعا مشخص شود

علت مسمومیت اهالی روستا از سوی مسؤولان سریعا مشخص شود
کرمانشاه ـ آیت الله مصطفی علما در تماس تلفنی با مسؤولان استانی خواستار رسیدگی فوری به مسأله مسمومیت مردم روستای «شیخ صله» بر اثر مصرف آب آشامیدنی گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه چند روز پیش آب آشامیدنی روستای «شیخ صله» شهرستان ثلاث باباجانی به علل نامعلوم آلوده شده بود و همین امر باعث مسمومیت جمع زیادی  از مردم این روستا و بستری شدن آنان در بیمارستان گردید.

آیت الله مصطفی علما؛ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز با انتقاد از این وضعیت، در تماس تلفنی که با مسوولان و مدیران مربوطه داشت، خواستار پیدا کردن  علت این حادثه در بحث آب آشامیدنی و برطرف کردن این مشکل در اسرع وقت گردید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید عامل این حادثه هرچه سریعتر شناسایی شود، اظهار داشت: باید مسوولان امر در کنار کشف علت این حادثه مواظب باشند که این آلودگی ها به روستاهای پایین دست سرایت نکند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: مردم روستای شیخ صله هم در هشت سال دفاع مقدس مرزداران غیور بوده اند و امروز نیز در مقابل گروهک ها همانند کوه استوار ایستاده اند و از سوی دیگر در زلزله آبان ماه چندسال پیش خسارت های زیادی دیده اند، لذا اکنون شایسته نیست که مردم این روستا در بحث آب آشامیدنی با چنین مشکلی مواجه شوند.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: لذا از مسوولان بهداشتی و کسانی که به هر نحو در بحث سلامت و بهداشت دخیل هستند می خواهیم که سریعا وضعیت را حالت عادی برگردانند تا مردم این روستا بیشتر از این اذیت نشوند.

جلیل بالایی؛ مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه و نیز دکتر محمدابراهیم شکیبا؛ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به آیت الله علما قول مساعد دادند که تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند./1400//210/خ

ارسال نظرات