۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۶۷۷۴۵
امام جمعه گتوند:

افراد نخبه و جوان جایگزین مدیران خسته شوند

افراد نخبه و جوان جایگزین مدیران خسته شوند
خوزستان - حجت الاسلام اسدپور گفت: مدیران نخبه، جوان و متعهد باید جایگزین مدیرانی که علم کافی ندارند برای اداره سکان مدیریت شوند.
حجت الاسلام اسماعیل اسدپور، امام جمعه گتوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون ثابت قدمی نظام جمهوری اسلامی در سیاست خارجی خود بیان داشت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری به عنوان شخصیتی آگاه، فقیه و تیزهوش که مسائل کشور را با بررسی دقیق و اطلاع کامل از مسائل اجتماعی، سیاسی و زیست بوم بیان می‌کنند؛ باید نصب العین قرار گیرد.

امام جمعه گتوند راه حل کاهش عدم هماهنگی مدیران را استفاده از تجربیات مجامع مدنی و کشور‌های دیگر دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های انسانی، جغرافیایی، علمی و ... است؛ با برنامه ریزی دقیق، صحیح و اطمینان به جوانان نخبه کشوری برای برون رفت از مسائلی که در سایر کشور‌ها حل شده با استفاده از تجربیات مجامع مدنی و اجتماعی این کشور‌ها می‌توان به سادگی از فضایی با عدم هماهنگی مدیریت درون کشور عبور کند.

حجت الاسلام اسدپور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص عدم هماهنگی در مدیریت میانی کشور گفت: هر کلمه و لفظ  مقام معظم رهبری کد و عنوان برای تشریح مباحث آینده و معضلات جامعه مدنی و اجتماعی ماست؛ با بیان این جملات که فرمودند عدم هماهنگی هست، به لزوم مدیران انقلابی با فهم، متمرکز، متخصص و متعهد تاکید کردند تا این عدم هماهنگی و از هم گسیختگی در مدیریت میانی کشور کنترل شود.

وی با بیان اینکه باید مدیران جوان و نخبه جایگزین افراد تنبل و ضعیف شوند، تصریح کرد: باید مدیران نخبه، جوان و متعهد را جایگزین مدیران خسته کرد؛ در کنار این تغییر نیازمند اصلاح قوانین دست و پا گیر با روال اداری طولانی از سوی مجلس به جهت برون رفت از مشکلات فعلی هستیم.

امام جمعه گتوند در رابطه با آموزش مطالبه گری صحیح و بصیرت افزایی در مردم از سوی مسؤولان فرهنگی اظهار داشت: مسؤولان فرهنگی باید مطالبه گری صحیح، نقد نسبت به مقامات و تفاوت میان تخریب_ اغتشاش با نقد مسالمت آمیز را به مردم آموزش دهند.

حجت الاسلام اسدپور به عملکرد ضعیف مسؤولان فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: در بصیرت افزایی به درستی کار نشده؛ هنوز تفاوت مدیریتی که سبب آسیب به کشور می‌شود با مدیریتی قوی با تکیه بر توانایی جوانان نخبه که موجب به اوج رسیدن کشور می‌شود در مردم نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه سیاست غرب با آمدن و رفتن افراد مورد تغییر قرار نمی‌گیرد عنوان داشت: کشور‌های غربی مبانی اساسی و برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای سیاست خارجی خود دارند؛ که این مبانی با رفت و آمدن افراد تغییر نمی‌کند.

امام جمعه گتوند در پایان به صحبت‌های کیسینجر، تئوریسین آمریکایی در رابطه با سیاست آمریکا اشاره کرد و گفت:  این تئوریسین، سیاست امور خارجه آمریکا را کشتی بزرگ با حرکت آرام تشبیه کرده است؛ به این معنا که این کشتی مانور نمی‌دهد و رفت و آمد افراد تغییری در مبانی فکری و تاکتیک‌های عملی این کشور ایجاد نمی‌کند./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات