۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۶۸۱۶۸
استاد سطوح عالی حوزه علمیه:

حاصل گره زدن مسائل داخلی به تحولات آمریکا، خدشه به اصول انقلاب است

حاصل گره زدن مسائل داخلی به تحولات آمریکا، خدشه به اصول انقلاب است
حجت الاسلام خلیلی مهر گفت: بسیاری از کارشناسان به این امر اذعان دارند که آمریکا رو به افول است و دوران جهان تک قطبی رو به پایان است.

حجت الاسلام امید خلیلی مهر استاد سطوح عالی در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با  اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم تأثیرگزاری انتخابات آمریکا بر سیاست های جمهوری اسلامی، گفت: علاوه بر این سخن را ایشان در سال های قبل هم به مسؤولان گوشزد کرده بودند که رؤسای جمهوری که در کشور بر کرسی ریاست تکیه می زنند باید مجری سیاست های نظام باشند و سیاست ما با تغییر دولت ها نباید تغییر کند.

وی گفت: سیاست های نظام اسلامی بر 4 اصل طرفداری از اسلام، حمایت از مظلومان عالم، نفی استکبار و نظام سلطه و حفظ استقلال و تکیه بر عزت داخلی استوار است و این مسأله آنقدر دارای اهمیت است که رنگ و بوی قانونی به خود گرفته است.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به تبیین مبانی سیاست های جمهوری اسلامی در قانون اساسی افزود: اصل دوم و سوم قانون اساسی به این مهم اشاره دارد که اسلام در سیاست های جمهوری اسلامی ایران معیار است و حفظ استقلال سیاسی و جلوگیری از نفوذ اجانب یک سیاست لایتغیر است؛ بدین ترتیب سیاست های ما مبنای ایدئولوژیک دارد.

وی اظهار داشت: نکته ای که برخی از سیاسیون  از آن غافلند این است که سیاست آمریکا در قبال ما با آمدن رئیس جمهور جدید تغییر نخواهد کرد، چرا که بیش از 2000 مرکز اندیشه ورزی در آمریکا سیاست های آمریکا را طرح ریزی و زیر نظر دارند و یک رئیس جمهور نمی تواند به تنهایی تغییری در سیاست های ایالات متحده ایجاد کند؛ از این رو سیاست ما هم درقبال آمریکا یک سیاست لایتغیر است.

حجت الاسلام خلیلی مهر بیان کرد: یکی از اصول آمریکایی ها تسط بر کشورهاست و گره زدن مشکلات کشور به تحولات آمریکا و یا انتخابات این کشور  و یا امید به بازگشت آمریکا به برجام یک اشتباه استراتژیک است و جای تعجب است که برخی از این مهم غافلند.

وی ادامه داد: گره زدن مسائل داخلی به تحولات آمریکا پیامدهای متعددی می تواند داشته باشد و اولین پیامد آن القاء ضعف به جامعه است؛ وقتی رئیس جمهور کشور مدام از برجام سخن می گوید و سختی های سه سال گذشته را بی مانند توصیف می کند و از سوی دیگر دولت جدید آمریکا را دعوت می کند تا راه دولت ترامپ را نرود درواقع ضعف خود را به متن جامعه تزریق می کند.

استاد سطوح عالی حوزه خدشه دار شدن اصول انقلاب را دومین پیامد گره زدن مسائل داخلی به تحولات آمریکا دانست و افزود: ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن از اصول لایتغیر نظام اسلامی است و موکول شدن مسائل به تحولات آمریکا برخلاف این اصول است.

حجت الاسلام خلیلی مهر از تهاجم فرهنگی به عنوان سومین پیامد دل بستن به تحولات آمریکا یاد کرد و گفت: نتیجه این وابستگی ارتباطات بیشتر با غرب و آمریکایی است که به دنبال دیکته کردن فرهنگ منحط غرب به ما است.

وی ادامه داد: وقتی ما مدام روی برجام مانور می دهیم، این سبب می شود تا از توان داخلی و استعدادهای جوانان انقلابی و صاحب ایده خود غافل شویم و برای حل مشکلات خود چشممان به بیرون از مرزها باشد؛ این در حالی است که طبق آمار 80 درصد مشکلات ناشی از مسائل داخلی است و تنها 20 درصد آن به تحریم و مسائل خارجی برمی گردد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه اقرار به ضعف و تقویت استکبار را از دیگر پیامدهای گره زدن مسائل کشور به تحولات آمریکا برشمرد و افزود: در شرایطی که پیروزی های جبهه ایران در یمن، عراق، لبنان و سوریه چشم همگان را خیره کرده است نگاه ما به تحولات آمریکا اقتدار و ابهت ما را در عرصه جهانی خدشه دار می کند و در واقع موجب تقویت نظام سلطه می شود.

حجت الاسلام خلیلی مهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با افول آمریکا اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان به این امر اذعان دارند که آمریکا رو به افول است و دوران جهان تک قطبی رو به پایان است.

وی گفت: برای این افول نشانه های بسیاری را می توان شمرد، از جمله اینکه بی اعتمادی به آمریکا نه تنها در کشورهای تحت سلطه آمریکا بلکه در بین کشورهای غربی رشد چشمگیری داشته است و این خود دلیلی بر اثبات افول آمریکا است.

استاد سطوح عالی حوزه اوضاع داخلی و بین المللی آمریکا را از دیگر نشانه های این افول دانست و افزود: آشوب های داخلی در سال های اخیر در آمریکا گسترش چشمگیری داشته است و این در کشوری رخ می دهد که خود را قدرت برتر جهانی معرفی می کند.

وی ادامه داد: به شورش های داخلی باید نقض حقوق بشر، تبعیض نژادی علیه سیاهپوستان و تبعیض های مذهبی و برخوردهای خشن پلیس علیه معترضان را نیز افزود که همه این ها موجب می شود تا ساختار سیاسی یک کشور دچار تزلزل شود.

حجت الاسلام خلیلی مهر گفت: کرونا در آمریکا تبدیل به یک بحران شده است و کشوری که ادعا می کند قدرت برتر جهانی است امروز پیشتاز در تعداد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کروناست و این موضوع چیزی جز حرکت به سمت افول نیست.

وی با اشاره به خروج آمریکا از معاهدات بین المللی همچون توافق پاریس برجام و... این ها را دلیل و نشانه ای بر افول برجام دانست و اظهار داشت: همکاری چین و روسیه که حاصل آن وتوی قطعنامه های آمریکاست و جنگ تجاری چین و آمریکا که بازنده ای جز آمریکا نخواهد داشت، همه خبر از افول آمریکا می دهد./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
سلام نکته های دقیقی هستند اگر مسولان گوش شنوا داشته باشند
2
0
سرباز ولایت
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
سلام
بسیار عالی و دقیق...
به امید نابودی دشمنان اسلام
1
0
من انقلابی ام
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
مرحبا ، خیلی خوب بود.
0
0