۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۷۴۱۷۱
آیت الله صدیقی:

طلبگی سربازی امام زمان است

طلبگی سربازی امام زمان است
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) طلبگی را سربازی امام زمان(عج) دانست و گفت: اعمال و رفتار انسان همواره باید مورد رضای الهی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شامگاه شنبه در جمع طلاب این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بسیار مهم است که انسان بر ولی خدا تحمیل نباشد و جایگاهی در دل ایشان داشته باشد.

وی طلبگی را سربازی امام زمان(عج) دانست و ادامه داد: بعضی چند سال درس طلبگی می خوانند اما دوام نمی آورند و می روند چون از ابتدا به دنبال خواسته های دیگری بودند که در طلبگی به آن نمی رسند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه درهای رحمت الهی تنها با خواست خداوند است که به روی انسان باز می شود، اظهار داشت: تا خداوند متعال نخواهد بی قراری وصال در دل انسان پدیدار نمی شود؛ انسانی که خواستار اصلاح است مورد رحمت خداوند متعال قرار می گیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه اعمال و رفتار انسان همواره باید مورد رضای الهی باشد، گفت: انسان های بسیاری هستند که نماز می خوانند، صدقه می دهند، به والدین احترام می گذارند، اهل دعا و نیایش هستند اما از آثار رضایت الهی چیزی نصیب آنها نمی شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال رضایت خود را مخفی کرده تا انسان ها از هیچ فرصتی برای انجام طاعت و اعمال نیک غفلت نکنند، تصریح کرد: آدم عاقل سعادت ابدی را در رضایت خدا می ببیند برای همین از انجام هیچ کار خیری امتناع نمی کند. لحظه ای از عمر انسان نباید بگذرد و فرد به فکر کسب رضای الهی نباشد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند متعال غضب خویش را در گناه مخفی کرده است، گفت: گاهی انسان مرتکب گناه کبیره ای می شود و زمین می خورد در بستر همین زمین خوردن متوجه اشتباه خود می شود و از گناهش توبه می کند این همان رحمت الهی است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: خداوند متعال انسان مومن را نیز در میان انسانها مخفی کرده است تا محترم بودن انسان ها را متذکر شود؛ اگر انسان در یک جمعی قرار گیرد و احتمال دهد که بنده خاص خداوند در این اجتماع است به همه آنها احترام می گذارد.

وی در پایان گفت: همچنین استجابت را در دعا پنهان ساخته تا آدمی در همه لحظات در پیشگاه خداوند دعا کند. خداوند متعال هیچ چیزی را در زندگی انسان مهمتر از عفو و مغفرت قرار نداده است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات