۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۷۷۹۷۳
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

حضور حداکثری مردم در انتخابات از نتیجه آرا مهمتر است

حضور حداکثری مردم در انتخابات از نتیجه آرا مهمتر است
امام جمعه موقت اهواز گفت: امام خمینی و مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم را مهمتر از نتیجه آرا می دانند؛ بر همین اساس باید زمینه های حضور مردم در انتخابات فراهم شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و بیان داشت: مسئله انتخابات در انقلاب اسلامی به عنوان تجلی بُعد جمهوریت نظام اسلامی مورد توجه بوده که در واقع مردم در شکل گیری، استمرار و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند.

امام جمعه موقت اهواز در خصوص تشکیل نخستین همه پرسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان داشت: نخستین همه پرسی در تاریخ ۱۰ و ۱۱ فروردین ۵۸ برگزار شد و پس از آن انتخابات خبرگان قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و شورا‌ها تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در رابطه با ابعاد نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: جمهوریت و اسلامیت به عنوان دو رکن مهم جمهوری اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ در بعد بین المللی تصریح کرد: ستیزی که غربی‌ها در رأس آن آمریکا در بحث مذاکرات و عهد شکنی‌های برجام داشتند بر اهمیت انتخابات پیش رو می‌افزاید؛ همچنین حضور فردی شایسته در جایگاه ریاست جمهوری با دیدگاه‌ها و مواضع خاص خود مهم و حیاتی است.

متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) در رابطه با شاخصه‌های نامزد اصلح انتخاباتی تصریح کرد: خدمتگزار بودن، شایسته سالاری به معنای واقعی کلمه، توجه به معیشت، اقتصاد و مشکلات مردم، فعالیت دلسوزانه، داشتن برنامه هدفمند، انقلابی، معتقد به مبانی امام خمینی و مقام معظم رهبری و توجه به بحث آموزش از شاخصه‌های مهم نامزد اصلح انتخاباتی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: امام خمینی و مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم را مهمتر از نتیجه آرا می‌دانند؛ بر همین اساس باید زمینه‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

وی راهکار مقابله با اتهامات و شبهه پراکنی‌های دشمن را تشریح انتخابات‌های گذشته دانست و عنوان داشت: شاید در انتخابات گذشته برخی مسؤولان نظر به فرد دیگر داشتند، اما مردم شخص دیگری را روی کار آوردند؛ این‌ها نشان می‌دهد که در انتخابات ایران جایی برای مهندسی شدن وجود ندارد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان گفت: مسؤولان برای اجرای مقررات در کشور تلاش کنند و بر اجرای صحیح قوانین پافشاری داشته باشند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات