۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۸۴۷۷۶
امام جمعه مشهد:

برخی با بزک برجام در پی تطهیر چهره دشمن هستند

برخی با بزک برجام در پی تطهیر چهره دشمن هستند
خراسان رضوی - آیت الله علم الهدی با تشکر از مجلس در تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، گفت: دشمن در برجام عداوت و دشمنی خود را به صورت علنی نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به تقوای عملی در ارتباطات اجتماعی اشاره کرد و گفت: انسان در جریان زندگی و سرنوشت خود با دیگران ارتباط دارد و سرنوشت انسان ها با هم مرتبط است.

وی افزود: بخشی از زندگی انسان فردی و بخشی دیگر اجتماعی است و بشر نمی تواند زندگی خود را به گونه ای تنظیم کند که با دیگران مرتبط نباشد؛ همه بی تقوایی ها، بی بندباری و معاصی پروردگار در ارتباط های اجتماعی صورت می گیرد چون انسان در عرصه زندگی خود به زندگی و رفاه خود مشغول است و اگر بنا باشد ارتباط با دیگران رفاه زندگی او را بر هم بزند اصطکاک بین او و دیگران به وجود می آید.

آیت الله علم الهدی با اشاره به آیه 24 و 25 سوره اسراء، ارتباط انسان با پدر و مادر درصدر ارتباط های اجتماعی بیان و اظهار کرد: چند نکته در نظام رفتاری با پدر و مادر است که اگر رعایت شود تقوای عملی در ارتباط با پدر و مادر رعایت شده است، با توجه به آیات قرآن احسان به پدر و مادر در کنار عبادت توحیدی پرودگار قرار گرفته است.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: خداوند در قرآن می فرماید:«وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا»، بین امر و حکم فرق است، امر خدا قابل تغییر است اما حکم خدا در هیچ جا قابل تغییر نیست، با توجه به این آبه از قرآن، احسان به پدر و مادر حکم خدا است که قابل تغییر نیست و در هیچ شرایطی خداوند تکلیف احسان به پدر و مادر را بر نمی دارد.

وی در ادامه به لغو حج در نتیجه بی کفایتی عربستان سعودی در مدیریت کرونا اشاره و ابراز کرد: حج فریضه الهی و اجتماعی است که در حفظ کیان امت اسلام در هر زمانی به عنوان محور اصلی محسوب می شود اما به خاطر ناشایستگی مدیریت و تولیت خانه خدا در مدیریت کرونا موجب محرومیت از حج شده ایم، این محرومیت از حج به خاطر جنایت استکبار و جنایت افراد مزدور استکبار است که عرضه نداشته و نمی توانند حج را مدیریت کند.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: تاریخ زندگانی امروز ما از جمله زندگی معنوی، اقتصادی و اجتماعی ما آمیخته با جنایت های غرب و استکبار آمریکایی است؛ هفته گذشته یادآور سه جنایت سالروز شهدای گوهرشاد، سالروز برجام و سالروز شهادت برادران و خواهران انقلاب برای برائت از مشرکین در سال66 در کنار خانه کعبه بود که همگی از جنایات استکبار است؛ برجام از همان مقوله گوهرشاد و به خاک و خون کشیدن برادارن و خواهران ما به خاطر برائت از مشرکین است، مسخره کردن ملت ایران در برجام مانند آدم کشی کنار کعبه است.

نماینده خبرگان رهبری اظهار داشت: در مقوله برجام برادران مسؤول انجام خدمت کردند و بنا به خیانت نداشتند، اما در محاسبه اشتباه کردند و فکر می کردند که با برجام و ارتباط با غرب همه تحریم ها برداشته می شود و مشکلات ما حل می شود و با این محاسبه اشتباه به میدان آمدند و حل همه مشکلات را در گرو برجام دانستند.

امام جمعه مشهد افزود: رهبری در جریان برجام فرمودند که نرمش قهرمانانه باشد نه دست دادن ذلیلانه؛ همچنین از اول گفتند که به آن خوشبین نیستند، اما دولتمردان به حرف ایشان گوش نکردند و کار خود را ادامه دادند؛ حال در آخر کار نیز می خواهند برجام را ارزش قرار داده و مسؤول بعد مجبور باشد تا به آن ها عمل کند.

آیت الله علم الهدی خطاب به برخی مسؤولان گفت: برجامی که ما را بدبخت و فشارهای عظیم بر مسأله هسته ای و مردم ما تحمیل کرد را می خواهید به عنوان ارزش تثییت کنید؟ می خواهید دشمن و آمریکا را تطهیر کنید؟ مردم ما هوشیار و بیدار هستند.

وی با تشکر از مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و با بیان اینکه دشمن در برجام عداوت و دشمنی خود را به صورت علنی نشان داد، گفت: مجلس با این قانون شر برجام را از سر ما کند؛ مسؤولان نیز به این قانون مجلس و رهنمودهای حکیمانه رهبری پایبند باشند./864/

جواد رستمی
ارسال نظرات