۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۸۷۱۲۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد؛

اقامه نماز ظهر عاشورا در ۱۳ بقعه مبارکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

اقامه نماز ظهر عاشورا در ۱۳ بقعه مبارکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صالحی گفت: برای حفظ سلامتی عزاداران نماز ظهر عاشورا در کرمانشاه در فضای باز امامزادگان و بقاع متبرکه با رعایت کامل اصول بهداشتی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی امروز در حاشیه مراسم تاسوعای حسینی در شهر کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته نماز ظهر عاشورا در استان کرمانشاه و در فضای باز با حضور پرشکوه عزاداران حسینی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه ادامه داد: فردا نماز ظهر عاشورا در 13 بقعه مبارکه و امامزاده مشخص شده در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به مکان های برگزاری نماز ظهر عاشورا در شهر کرمانشاه اشاره کرد و عنوان داشت: نماز ظهر عاشورا در امامزاده ابراهیم(ع)، زیارتگاه صاحب الزمان(ع)، بقعه شیخ فاضل تونی(ره) امامزاده سیدجلال الدین احمد کرم بست(ع)، امامزاده قاسم پاامام(ع)، بقعه مبارکه سیده فاطمه(س) شهر کرمانشاه برگزار می شود.

حجت الاسلام صالحی در ادامه اضافه کرد: همچنین نماز ظهر عاشورا فردا در امامزاده باقر علیه السلام شهر بیستون، امامزاده سیدجمال الدین(ع) روستای فش کنگاور، امامزاده احمد (ع) شهرستان سنقر، امامزاده علی اکبر(ع) شهرستان اسلام آبادغرب، امامزاده ابراهیم(ع) شهر کنگاور، امامزاده مهدی(ع) شهرستان هرسین، بقعه مبارکه احمدابن اسحاق(ره) شهرستان سرپل ذهاب برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: بنابراین از تمامی عزاداران و متولیان این مراسم های معنوی درخواست داریم که برای حفظ سلامتی عزاداران حسینی نماز ظهر عاشورا حتما در فضای باز امامزادگان برگزار شده و پروتکل های بهداشتی نیز به صورت کامل و جامع رعایت شود.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هر ساله در ماه محرم و صفر برنامه های بسیاری در دستور کار داشته است و امسال نیز با توجه به وضعیت خاص جامعه در بحث ویروس کرونا، بازهم با تلاش بسیار سعی کرده ایم ضمن برگزاری این مراسم های معنوی و مذهبی، سلامت عزاداران حسینی را تضمین کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین با بررسی وضعیت و نیز مکان های مناسب مراسم های عزاداری در 20 بقعه و امامزاده استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به اینکه هیات های کرمانشاه امسال از کمک های این اداره برخوردار شده اند، گفت: در حال حاضر 300 هیأت‌ و تشکل مذهبی در استان کرمانشاه فعال هستند بدین منظور اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به هر یک از این هیات ها مبلغ 10 میلیون ریال کمک نقدی داشته است.

حجت الاسلام صالحی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اسلام توجه بسیار فراوانی به مسایل بهداشتی و حفظ سلامتی مومنین و مسلمین دارد، بنابراین در جلساتی که با مسؤولان هیأت‌ ها و تشکل های مذهبی و ... داشته ایم بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در این ایام تاکیدات لازم ابلاغ شده است./1400/پ210/

ارسال نظرات