۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۹۹۱۳۸
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا:

شخصیت شهید سلیمانی، ترجمه منشور استقامت امام راحل است

شخصیت شهید سلیمانی، ترجمه منشور استقامت امام راحل است
استاد حوزه شخصیت شهید سلیمانی را ترجمه منشور استقامت امام راحل خواند و گفت: بعد از رهبر انقلاب شهید سلیمانی باورهای ضد استکبار امام را فهمید و مجاهدانه عمل کرد.

حجت الاسلام علی احتشام کاشانی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در راستای تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: سیره عملی سردار سلیمانی را می‌توان به عنوان یک عنصر استثنایی به جهان اسلام و بشریت معرفی کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم روش سردار سلیمانی را دفاع مخلصانه در میدان کارزار با جهان‌خواران معرفی کرد و بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی بر خلاف بعضی از افراد که با تمام شدن دوران دفاع مقدس مبارزه را پایان یافته دیدند و برای خود کارهای جدیدی تعریف کردند، در عرصه جهاد با استکبار با صلابت ایستادگی کرد.

وی بعد از خاطرنشان کردن کلام رفیع حضرت امام خمینی(ره) که «تا کفر و شرک هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم» افزود: به اعتقاد بنده شهید سلیمانی این سخن را به بهترین وجه فهیمد و اجابت کرد، اگر امام راحل فرمود آمریکا را زیر پا می‌گذاریم و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اگر فرمود که اسلام ابر قدرت ها را بر خاک ذلت می‌نشاند، من جز رهبری بزرگوار نفر دومی غیر از شهید سلیمانی سراغ ندارم که تا این حد باور به این آرمان ها داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان ویژگی اصلی سردار دلها را جانفشانی بی‌بدیل وی بر سر منشور استقامت و ایستادگی امام راحل دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) در پیامی گرانسنگ می‌فرمایند «ما را متهم به تشکیل امپراطوری بزرگ اسلامی و توسعه طلبی می‌کنند، هیچ باک نیست، ما در صدد نابودی نظام های مبتنی بر صهیونیسم، لیبرالیسم و کمونیسم هستیم و دیر یا زود ملت ها شاهد خواهند بود»، شهید سلیمانی این فرازها را بهتر از همه درک می‌کرد و جلوتر از همه به آنها عمل می‌نمود.

حجت الاسلام احتشام کاشانی در انتها فهم عمیق آرمان های ضد استکباری امام خمینی(ره) را امری بسیار دشوار خواند، چراکه این راهبردها در مرحله فکر سخت‌فهم و در مرحله عمل طاقت فرسا هستند و در مقابل شخصیت شهید سلیمانی را ترجمه منشور استقامت امام راحل معرفی کرد.

ارسال نظرات