۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۶۹۹۳۰۵
حجت‌الاسلام رهدار در گفت‌‌وگو با رسا مطرح کرد؛

سخنان اخیر مجید انصاری سرپوشی بر شکستها و حس حقارت جریان اصلاحات

سخنان اخیر مجید انصاری سرپوشی بر شکستها و حس حقارت جریان اصلاحات
رئیس مؤسسه فتوح اندیشه گفت: کسانی که علیه شعائر مقدس سخن می گویند عقل مدنی، سیاسی و مذهبی خود را از دست داده‌اند و آشکار است که این مسأله، مسأله سیاسی است.

حجت‌الاسلام احمد رهدار، رئیس مؤسسه فتوح اندیشه در گفت‌‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به سخنان مجید انصاری گفت: در اصل اینکه حرف این آقایان را جدی بگیریم تردید داریم؛ زیرا این حرف‌ها، حرف‌هایی از مد افتاده است که هیچ گاه در بین خود آن‌ها، این قبیل سخنان را جدی نگرفته‌اند و یک دلیل هم این است که ایام محرم، حتی آقایان اصلاح طلب در این مراسمات حضور دارند.

وی ادامه داد: این حرف سیاسی است و حرف سیاسی را باید سیاسی پاسخ داد. یک وقت معاون آقای خاتمی، زهرا شجاعی این حرف را زد، ما باید بگوییم نهادهایی روشنگری کنند و پاسخ علمی دهند اشکالی ندارد؛ اما باید در نظر بگیریم که این سخنان هدف دیگری را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام رهدار ضمن اشاره به هوشیار بودن در مواجهه با این سخنان اظهار داشت: این‌ها هرازچندگاهی با یک حرف سوخته نباید بتوانند ما را بهم بزنند و انرژی ما را بگیرند. این حرف به نظر من سوخته است، حتی در لایه سیاسی هم حرف سوخته‌ای است.

وی افزود: به نظر من بهترین پاسخ به این‌ها، پاسخ‌های فان و پاسخ‌هایی است که آن وجه لودگی و مسخره بودن این جماعت را به نمایش می‌گذارد؛ یعنی اگر شما به جای این مصاحبه‌ها وقت بگذارید و چند جوک درباره این اقدام آن‌ها بنویسید، جواب آن‌ها را داده‌اید.

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه بیان چنین سخنانی علیه شعائر مقدس را ناشی از حس حقارت و شکست‌های سیاسی دانست و توضیح داد: حدس من این است که اینها یک مشکلاتی پیدا کرده‌اند، خودشان، خانواده‌شان و برای همین حرف‌هایی می‌زنند که در قد و قواره افراد دیگری است.

وی ادامه داد: فرد عاقل نمی‌آید بر روی منبعی که بیشترین ظرفیت را برای ایجاد هویت، وفاق اجتماعی، برقراری صلح و تحقق هنجارها دارد و برای انواع مسائل امروز پاسخگو و کارآمد بوده را مورد هجمه قرار دهد.

حجت‌الاسلام رهدار ضمن اشاره به اینکه این افراد عقل مدنی، سیاسی و مذهبی خود را از دست داده‌اند، پیشنهاد کرد: دوستان به جای اینکه هزینه کنند برای پاسخ دادن و جدی گرفتن این افراد، به جای کارهای سلبی، کارهای ایجابی کنند؛ چرا که آشکار است که مسأله مسأله سیاسی است.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
ماشالا به این دقت نظر
0
0