۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۷۰۲۳۷۷
امام جمعه ساوه؛

در اندیشه امام خمینی مردم، محوری ترین پایه و اساس بودند

در اندیشه امام خمینی مردم، محوری ترین پایه و اساس بودند
امام جمعه ساوه گفت: اندیشه ناب امام راحل نکاتی تأکیدی وجود داشت که در اندیشه ایشان مردم، محوری ترین پایه و اساس بودند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مرکزی، نماینده ولی فقیه در ساوه با اشاره به چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار کرد: در اندیشه ناب امام راحل نکاتی تأکیدی وجود داشت که در اندیشه ایشان مردم، محوری ترین پایه و اساس بودند.

امام جمعه ساوه در ادامه افزود: امام اعتقاد داشتند که قدرت منهای ملت، یک قدرت پوسیده است و ایشان جمهوری اسلامی را بهترین مدل برای اداره کشور می دانستند و ولایت فقیه را بزرگترین پشتوانه برای کشور و مردم می دیدند.

نماینده ولی فقیه در ساوه در ادامه اظهار داشت: بزرگ ترین هنر امام راحل این بود که ولایت فقیه را که مهجور و مستور در کتاب ها بود را بیرون کشید و بر عرصه جامعه آورد.

وی با اشاره به تفاوت عصر امام خمینی(ره) با عصر معصومان(ع) اظهار داشت: امتیاز بزرگ حرکت امام خمینی(ره) و حتی تفاوت آن نسبت به عصر معصومین(ع)، همراهی امت ایران اسلامی بود که در روز ۱۲ بهمن ماه امام راحل را مثل نگین انگشتری در برگرفتند.

امام جمعه ساوه با اشاره به وفاداری مردم به آرمان‌های انقلاب در این چهل و سه ‌سال ابراز کرد: پایبندی مردم به آرمان های انقلاب یادآورد این حدیث است که«الْمُؤْمِنُ كَالْجَبَلِ الرّاسِخِ لا تُحَرِّكُهُ الْعَواصِفُ» مؤمن چونان کوهِ استواری است که توفان‌ها او را تکان نمی دهد.

نماینده ولی فقیه در ساوه در پایان افزود: چقدر زیبا امام راحل به این حقیقت در وصیت‌نامه الهی خود تصریح دارند که «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص)، کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی(ع) می‌باشند».

ارسال نظرات