۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۰۲۴۱۴
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

جهاد تبیین باید مبتنی بر گفت و گو باشد

جهاد تبیین باید مبتنی بر گفت و گو باشد
یامین پور گفت: ما نمی توانیم یک طرفه گفت و گو کنیم، جهاد تبیین باید مبتنی بر گفت و گو باشد نه تبلیغ و نمی توانیم به شیوه دیپلمات ها عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان پیش از ظهر امروز در مراسم سومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به نقش جوانان در بیانیه گام دوم گفت: بیانیه گام دوم از آنجایی که جوانان را موتور محرک و پیشران کشور معرفی می کند، مبتنی بر عزم، اراده و انگیزه جوانان است.

وی با طرح سوالی افزود: آیا کشور ما از حداکثر ظرفیت جوانان برای حل مسائل و حرکت استفاده می کند؟ به تعبیر دیگر جوانان ما در چه وضعیتی از تعهد اجتماعی و کنشگری اجتماعی هستند؟ چه موانعی بر سر راه این احساس تعهد وجود دارد؟

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: قریب به 24 میلیون جوان در کشور داریم و تعریف ما از جوان مطابق آن چیزی که شورای عالی جوانان تعریف کرده است جوانان بین 18 تا 34 سال است، آیا این جوانان همه در حال کنشگری و فعالیت هستند؟ در بیانیه گام دوم از جوانان می خواهیم که تحرک داشته باشند و نسبت به مسائل کشور تحرک و حساسیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه چرا درخواست های ما در گوش دسته ای از جوانان نمی نشیند، اذعان کرد: این مساله دو دلیل دارد، مسائل ساختاری که به هیچ طریقی جوانان را با مسائیل کشور گره نمی زند و نوع بیان ما دو عاملی است که درخواست ما از جوانان به در بسته می خورد.

یامین پور با بیان اینکه 4 میلیون جوان کافه نشین در سن تعریف شده جوانی داریم، تصریح کرد: دسترسی به این گروه پرانرژی در کشور نداریم و دست حکمرانی به آن ها نمی رسد و در یک محیط ناپایدار قرار گرفته اند، با گروه روبه رو هستیم که عامدانه بزرگ سالی و تعهد اجتماعی را به تاخیر می اندازند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به موانع بر سر راه جوانان خاطرنشان کرد: سربازی اجباری یکی از موانع بر سر راه زندگی جوانان است و این موضوع هم بر سن ازدواج و هم به لحاظ روانی ایجاد مشکل جدی کرده است.

وی با اشاره به عصر شبکه های تعاملی گفت: ما نمی توانیم یک طرفه گفت و گو کنیم، جهاد تبیین باید مبتنی بر گفت و گو باشد نه تبلیغ، باید مبتنی بر تفاهم م مفاهمه باشد نه ابلاغ یک جانبه، نمی توانیم به شیوه دیپلمات ها عمل کنیم.

یامین پور با اشاره به نقش رسانه اظهار کرد: رسانه های رسمی ما رسانه گفت و گو نیستند، رسانه ابلاغ یک جانبه هستند و به سبک دهه 60 و 70 عمل می کنیم در حالی که محیط رسانه ای ما محیط تعاملی شده است، امروز با جمعیت کثیری از جوانان تنها از طریق بیلبوردها در ارتباط هستیم چرا که نه با رسانه و نه فضای مجازی ما در ارتباط هستند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان ضمن پرداختن به اثرگذاری هنر و رسانه ابراز کرد: هیچ وقت هیچ چیز نتوانسته جای هنر را در ایجاد تغییر و تاثیرگذاری بگیرد، باید با عالم خیال مخاطب جوانمان در بحث جهاد تبیین تخاطب کنیم، عالم خیال هم عالم پروپاگاندا و تبلیغ نیست.

ارسال نظرات