۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۷۰۲۴۳۵
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

در افق 40 ساله دوم باید به ظرفیت های گام اول و راهبردهای گام دوم توجه شود

در افق 40 ساله دوم باید به ظرفیت های گام اول و راهبردهای گام دوم توجه شود
حجت الاسلام عاملی گفت: در افق 40 ساله پیش رو باید هم به ظرفیت های گام اول توجه و هم راهبردهای هفتگانه که یک زنجیره به هم پیوسته است را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در مراسم سومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم یک منشوری است که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب ایجاد می کند.

وی ضمن بیان اینکه به بیانیه گام دوم باید به عنوان یک نقطه عطف بنگریم، افزود: این بیانیه هم جمع بندی از 40 سال اول انقلاب و هم مسیر دهی برای 40 سال دوم انقلاب اسلامی است، بنابراین یک سند و منشور مهمی است که اگرچه خطاب بیانیه مردم شریف ایران هستند ولی دلالت های جهانی برای نظام حکمرانی کشور دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیانیه گام دوم را یک نظریه تحولی تمدنی و تمدن ساز دارای الگوی عملی تجربه شده برشمرد و اظهار کرد: رهبر انقلاب در این بیانیه هدف را تمدن نوین اسلامی می گذارند و این بسیار مهم است و شاید به کیفیت این هدف گذاری کمتر توجه شده باشد.

وی با بیان اینکه رهبری در این بیانیه مردم را خطاب قرار دادند، ابراز کرد: هیچ تغییر و تحول اجتماعی بزرگی صورت نمی گیرد مگر اینکه مشارکت مردمی وسیعی داشته باشد.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اینکه رهبری مزیت های گذشته ایران انقلابی در 40 سال پیشین را برجسته کردند، خاطرنشان کرد: فهم ظرفیت ها کار هر کسی نیست، رهبر انقلاب به خوبی ویژگی های انقلاب اسلامی را در گذشته برجسته کردند، حفظ آرمان های انقلاب، شعارهای جهان شمول انقلاب، مروت و عزت انقلابی و ... در بیانیه گام دوم برجسته شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ایران بعد از انقلاب 6 برنامه 5 ساله را پشت سرگذاشته است و 8 برنامه 5 ساله دیگر تا افق 40 ساله در پیش دارد و در این مسیر باید هم به ظرفیت های گام اول توجه کند و هم راهبردهای هفتگانه که یک زنجیره به هم پیوسته است را دنبال کند.

وی بیانیه گام دوم را برخاسته از یک روش ماندگار با فطرت دانست و گفت: وقتی این بیانیه از اخلاق و معنویت سخن می گوید یعنی سخن از گمشده جهانیان و فطرت بشریت است، دنیای پیشرفته پیشرفت مادی داشته اما در حوزه معنویت گمشده های زیادی دارد.

حجت الاسلام عاملی افزود: در سه کشور وزیر تنهایی معرفی کرده اند چرا که منقطع از فرمان خدا زندگی کرده اند و به همین خاطر هر تعریفی از خانواده و ارتباط انسان ها دارند و بحرانی وجود دارد که بیانیه گام دوم از این منظر پاسخ دهنده به حسرت بزرگ و یک خواست بزرگ نسبت به تمدن نوین اسلامی است.

ارسال نظرات