۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۷۰۲۵۳۰
رئیس پژوهشگاه باقرالعلوم تاکید کرد؛

مردم؛ عامل پیروزی انقلاب اسلامی/ بیانیه گام دوم یک بیانیه معرفتی است

مردم؛ عامل پیروزی انقلاب اسلامی/ بیانیه گام دوم یک بیانیه معرفتی است
حجت الاسلام موسوی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به این دلیل بود که از دل مردم به وجود آمد و همین پدیده مردمی با اراده پولادین ملت خود ۸ سال در مقابل نیروهای بعثی صدام ایستاد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی رئیس پژوهشگاه باقرالعلوم در اولین همایش گروها و تشکل های گام دومی که به همت مجمع هم افزایی جوانان انقلابی برگزار شد، گفت: در عصر دوم پهلوی آمریکایی‌ها چنان قدرت گرفته بودند که قبل از آنها انگلیسی‌ها چنین قدرتی در ایران نداشتند، دولت محمدرضا شاه پهلوی مجمع خیریه ای برای کشورهای غربی بود.

وی با پرداختن به فشارهای دولت های آمریکا و انگلیس ابراز کرد: با وجود همۀ سختی ها انقلاب اسلامی با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پیروز شد، از دولت‌های استعماری نجات پیدا کردیم اما بدنه و ساختار اداری کشور میراث‌دار استعمار بود.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به این دلیل بود که از دل مردم به وجود آمد و همین پدیده مردمی با اراده پولادین ملت خود ۸ سال در مقابل نیروهای بعثی صدام ایستاد.

وی اراده ملت را عامل پیروزی کشور برشمرد و تصریح کرد: ۸ سال با تمام ابرقدرت‌ها و نوکرانشان جنگیدیم، ابزاری به جز اراده مردم نداشتیم و تنها با اراده مردمی در مقابل تمام دنیا ایستادگی کردیم.

رئیس پژوهشگاه باقرالعلوم در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما ربطی به صنعت نداشتند، صنعت ما هم برای خدمت‌رسانی به مردم نبود بلکه به نظام استعماری خدمت رسانی می کرد، ساختار موجود نیز به نظام اسلامی خدمت نخواهد کرد و باید ساختار جدید پدید بیاوریم و چاره‌ای جز این نیست که مردم ساختارها را به دست بگیرند همانگونه که سپاه در اوایل این انقلاب از دل مردم به وجود آمد.

وی با اشاره به اراده جوانان گفت: جوانانِ تربیت شده انقلابی و با اراده اگر قدم بردارند ساختارها متحول خواهد شد، انقلاب اسلامی از قم رقم خورد، بیانیه گام دوم نیز از قم آغاز می شود چرا که بیانیه گام دوم یک بیانیه معرفتی است.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان عنوان کرد: این همایش مقدمه‌ای برای ایجاد هم افزایی در استفاده از تجربیات گروه های مختلف مردمی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است که در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

ارسال نظرات