۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۰۲۵۹۷
یادداشت؛

توهین؛ آخرین حربه استکبار

توهین؛ آخرین حربه استکبار
فتوای امام جلوی جنگ جدید دشمن را گرفت، جنگی که تلاش داشت تا این بار با استفاده از ابزار هنر به اسلام حمله کند و سال ها دست به تمسخر مسلمانان و مفاهیم اسلامی بزند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، 25 بهمن 1367 فتوای مشهور امام خمینی(ره) منبی بر لزوم اعدام سلمان رشدی صادر؛ فتوایی تاریخی که پس لرزه های سیاسی و اجتماعی آن تا به امروز نیز ادامه دارد و هر سال در سالگرد این فتوای تاریخی تجدید خاطر می شود.

سلمان رشدی در خانواده ای مسلمان متولد شد؛ وی اصالتا اهل هند بود اما دارای پاسپورت انگلستان نیز بود و فعالیت نویسندگی خود را در این کشور انجام می داد؛ پیش از انتشار کتاب موهن آیات شیطانی بارها آثاری ادبی به چاپ رسانده بود و این بار نیز این کتاب خود را به عنوان یک اثر ادبی رائلیسم جادویی به انتشار در آورد.

کتاب موهن آیات شیطانی در حقیقت پنجمین رمان وی بود که به سفارش رئیس انتشارات وایکینگ نوشت؛ آن هم با دستمزدی در حدود 580 هزار پوند؛ رئیس انتشارات وایکینگ یک صهیونیست بود که درخواست چاپ این کتاب را به سلمان رشدی داد.

وی این رمان را در 547 صفحه و در 9 فصل نوشت؛ سلمان رشدی این رمان را به صورت تخیلی نگاشته است و لابه لای داستان خود به حضرت جبریل و پیامبر اکرم و همسران پیامبر اشاره می کند و آنان را به باد توهین و تمسخر می گیرید؛ همچنین کفریات خود را در قالب رمان بیان می کند، در فصل آخر نیز به فردی به نام امام اشاره می کند و آن را مورد توهین قرار می دهد.

در حقیقت سلمان رشدی در قالب پوشش هنر و ادبیات توهین ها و اراجیف خود را بیان می کند تا شاید بنابر تصور خام خود مورد هجمه قرار نگیرد و بتواند توهین خود را در کشورهای جهان نشر دهد.

اما با انتشار کتاب بالافاصله جامعه اسلامی به آن واکنش نشان داد و صحبت از این اقدام در محافل اسلامی موجب ناراحتی جامعه اسلامی شد؛ در این زمان فتوای تاریخی پاسخ درخور و شایسته به جایی بود که توطئه صهیونیستی_ انگلیسی را خنثی کرد؛ توطئه که در نظر داشت تا در قالب هنر به تمسخر دین اسلام بپردازد و پرچمی را که پس از سالها در جهان بلند شده بود، بر زمین بزند.

همواره تمسخر و توهین به دین از صدر اسلام تا امروز نیز ادامه داشته؛ چرا که آخرین حربه دشمن پس از کاستی در برابر منطق اسلام، تمسخر است اساسا کسی که توان علمی ندارد و جواب منطقی ندارد بدهد به تمسخر روی می آورد، چرا که حرفی برای گفتن ندارد، از این رو در زمانی که انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته بود و گفتمان اسلامی پس از سالها سرکوب توسط حاکمان طاغوت در حال نشر در جهان بود؛ استکبار و دشمنان دین را به لزره انداخته بود، آنان روز و شب تلاش می کردند تا از هر راهی جلوی پیشروی دین را بگیرند.

نخستین اقدام آنان جنگ نظامی و تجاوز به میهن اسلامی بود و درست در زمانی که پس از 8 سال نتوانستند با اسلحه دین و حکومت اسلامی را از بین ببرند به سراغ هنر رفتند تا با ابزار هنر به نظام و دین ضربه بزند؛ اما خیال باطل آنان با بصیرت امام خمینی(ره) کاملا بر ملا شد و آنان را به دست و پا انداخت.

در متن پیام امام خمینی(ره) آمده است:

بسمه تعالی‏

إنا لله و إنا إلیه راجعون‏

به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‏ رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می ‏باشند. از مسلمانان غیور می‏ خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء الله. ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‏

با صدور این فتوای تاریخی کاملا تعارف با نظام سلطه کنار گذاشته شد و نشان داد که خط قرمز حکومت اسلامی، ارزش های دینی آن است و این حکومت همچون سایر حکومت های سیاسی نیست که با رفتارهایی سیاسی و بزدلانه بخواهد تسلیم شود و اقدامات دشمنان را نادیده بگیرد هرچند که تازه دفاع مقدس به پایان رسیده بود و ملت ایران 8 سال درگیر جنگ بود؛ حمایت قاطع مردم از فتوای امام خمینی(ره) نیز نشان داد که ملت نیز در دفاع از اسلام خستگی نمی شناسد و با فتوای ولی فقیه حاضر است جان خود را نثار کند.

در بعد دیگر قضیه نیز فتوای امام نشان داد که توطئه انگلیسی برای ولی فقیه و ملت ایران رنگی ندارد و اگر کشورهای استکباری بخواهند از قالب و پوشش برای خباثت های خود استفاده کنند، مسلمانان درگیر ظاهر قضیه نمی شوند و کاملا هوشیارانه با قاطعیت تمام مقابله خواهند کرد.

حتی بعد از مدتی روباه مکار و پیر استعمار انگلیس جنایتکار تلاش کرد تا با بازی سیاسی توبه سلمان رشدی ملت مسلمان را فریب دهد و از عاطفه مردم سوء استفاده کند؛ اما تاکید مجدد امام بر فتوای صادر شده و همچنین تاکید رهبر انقلاب در سال 84 کاملا این سیاست انگلیسی را نیز خنثی کرد.

در اطلاعیه دفتر امام خمینی(ره) که چند روز پس از صدور فتوا اعلام شد، آماده است:

بسمه تعالی

‏رسانه ‏های گروهی استعماری خارجی به دروغ به مسئولین نظام جمهوری اسلامی نسبت می‏ دهند که اگر نویسنده کتاب آیات شیطانی توبه کند حکم اعدام درباره او لغو می‏ گردد.

 امام خمینی- مدّ ظلّه- فرمودند:

این موضوع صد در صد تکذیب می‏ گردد. سلمان رشدی اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامی همّ خود را به کار گیرد تا او را به دَرک واصل گرداند.
 حضرت امام اضافه کردند:

اگر غیر مسلمانی از مکان او مطلع گردد و قدرت این را داشته باشد تا سریعتر از مسلمانان او را اعدام کند، بر مسلمانان واجب است آنچه را که در قبال این عمل می‏خواهد به عنوان جایزه و یا مزد عمل به او بپردازند.

پس از تبیین دفتر امام  بازهم استکبار در آخرین اقدامات خود تلاش کرد تا مبنای فقهی فتوای امام خمینی(ره) را زیر سوال ببرد، اقدامی که کاملا در میان مسلمان مضحکانه بود، چرا که صلاحیت صدور فتوا در اختیار یک مرجع است و مرجع است که اساسا صحت یا غلط بودن فتوا را مشخص می کند و روشنفکرمآبان غربی در حد و قواره ای نیستند که بخواهند در این زمینه نظر دهند از طرفی هم برای هر مسلمان مبتدی نیز حکم مرتد کاملا روشن است و هر مسلمانی می داد که حکم مرتدد و همچنین توهین کننده به اسلام، اعدام است.

بنابراین این فتوای هوشمندانه جلوی جنگ جدید دشمن را گرفت، جنگی که تلاش داشت تا این بار با استفاده از ابزار رسانه و هنر به اسلام حمله کند و سالیان سال دست به توهین و تمسخر مسلمانان و مفاهیم اسلامی بزند؛ هرچند در سال های بعد توهین ها و کاریکاتورهای توهین آمیزی منتشر شد اما این قبیل اقدامات در حد ترور بزدلانه است و محدود بود و آن جنگ رسانه ای قرار بود پس از دفاع مقدس با توهین مکرر علیه دین آغاز شود خنثی شد و به شکست اسکتبار انجامید.

ارسال نظرات