۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۷۰۶۱۰۰

ادامه درگیری های روسیه و اوکراین

ادامه درگیری های روسیه و اوکراین
با گذشت چهل روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین، خبرگزاری فرانسه گزارش داد این جنگ برای تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی سود و مزایای بلندمدتی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ حمله نظامی روسیه به اوکراین به روز چهلم رسید. مقامات آمریکایی روز گذشته اعلام کردند پوتین قصد دارد در ۹ می (۱۹ اردیبهشت) در اوکراین اعلام پیروزی کند. این در حالی است خبرگزاری فرانسه در گزارشی عنوان کرد جنگ اوکراین برای تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی سود و مزایای بلندمدتی دارد.

آمریکا و غرب تحریم‌های اقتصادی و مالی را بر روسیه وضع کرده‌اند. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز گذشته، از قصد این کشور و هم‌پیمانانش برای اعمال تحریم بیشتر علیه روسیه خبر داد. در حالی که افزایش قیمت برق‌وگاز سبب شده مردم انگلیس طی تظاهراتی خواستار برکناری نخست‌وزیر این کشور شوند. بوریس جانسون با بیان آن‌که این کشور همچنان به کمک نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد، از افزایش تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد.

دولت جو بایدن در حال بررسی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف کاهش قیمت سوخت است. با این حال عرضه‌ها نیز نتوانسته‌اند قیمت نفت را کاهش دهند.

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن درخواست به پایان جنگ در اوکراین، خروج روسیه از این کشور را کمترین اقدام ممکن دانست. رئیس‌جمهور اوکراین پیش‌تر گفته بود که مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه در حال حاضر فقط صحبت است. مذاکره کننده ارشد روسیه اما روز گذشته اعلام کرد که مذاکرات صلح با اوکراین به اندازه کافی برای نشست سران دو کشور پیشرفت نکرده است.

روزنامه چینی گلوبال تایمز نوشته است آمریکا عمداً در حال بی‌ثبات کردن اوضاع در اروپا است، بحران اوکراین برای آمریکا به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به روسیه استفاده شده است.

ارسال نظرات