۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۰۶۸۱۶
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عنوان کرد؛

روحیه مقاومت و جهاد مهم ترین عامل اقتدار امت اسلامی

روحیه مقاومت و جهاد مهم ترین عامل اقتدار امت اسلامی
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مهم ترین عوامل قدرتمندی امت اسلامی برخورداری از روحیه مقاومت و دفاع از خاک و آرمان امت اسلام است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سلسله جلسات تفسیر پیش از ترتیل خوانی حرم بانوی کرامت گفت: خداوند در آیات جزء دهم مومنین را مکرراً به سوی جهاد فرا می خواند؛ یکی از مهم ترین عوامل قدرتمندی امت اسلامی برخورداری از روحیه مقاومت و دفاع از خاک و آرمان امت اسلام است.

وی مستکبران عالم را دمندگان در شعله جنگ برشمرد و اظهار کرد: هر کجا حکومتی به نام دین و به نام خدا و برای دفاع از حقوق مستضعفان برپا می شود به طور طبیعی صاحبان زر و زور، قدرتمندان و مستکبران عالم هراسان می شوند و با ترفندهای مختلف تلاش می کنند این حکومت را از بین ببرند و جنگ هایی علیه حکومت حق تحمیل می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنگ جهانی علیه کشور ایران ابراز کرد: مستکبران دنیا در آغاز انقلاب اسلامی ایران جنگ جهانی هشت ساله ای را علیه این ملت برپا کردند، امروز هم مشاهده کردیم این اروپایی های به ظاهر متمدن با ایجاد و حمایت از وحوشی به نام داعش چه خون ها که بر زمین نریختند.

استاد حوزه علمیه هدف اصلی از ایجاد گروه های تکفیری را شکستن اقتدار ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: در نقطه مقابل اقتدار هر ملتی به نیروهای جهادی آن ملت است، هر مقدار نیروهای آماده برای دفاع از کشور داشته باشد، کشور مقتدرتر خواهد بود.

هدف اصلی ایجاد گروه های تکفیری؛ شکستن اقتدار ایران اسلامی

وی رهبری حکیمانه امام، ایثار و شهادت جوانان مومن انقلابی را موجب مبدل شدن جنگ هشت ساله به عرصه دفاع مقدس برشمرد و یادآور شد: پیر و جوان ما به دفاع از ناموس، دین و کشور خود اقدام ورزیدند، ترویج مجدانه فرهنگ جهاد و شهادت توسط رهبر فرزانه انقلاب عامل ایستادگی جوانان غیور ایران، افغانستان، عراق و سایر ملل مظلوم منطقه در برابر داعش شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تاکید کرد: اگر امتی در برابر دشمن سستی بورزد با پیامدهای منفی متعددی مواجه خواهد شد که اولین آن ها درهم شکستن اقتدار خواهد بود، اگر آن روزی که امام راحل دستور داد ناو آمریکا در خلیج فارس مورد اصابت قرار گیرد و مسئولین وقت اختلاف با ایشان نمی کردند و اطاعت می کردند، امروز انقلاب اسلامی از وضعیت موجود بسیار جلوتر بود.

استاد حوزه علمیه از دیگر پیامدهای سستی در جهاد را خفت و خواری دانست و خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند کسی که جهاد را ترک کند خدا لباس ذلت و خواری بر او می پوشاند، مصداق این روایت کشورهای حقیر عربی امروز هستند که حاضر به جهاد با صهیونیسم غاصب نشدند.

وی ادامه داد: اینچنین کشورهایی توسط آمریکا تحقیر و توسط اسرائیل تهدید می شوند و مجبور می شوند تن به سازش با یک غاصب و قاتل بالفطره بدهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری از دست دادن سعادت اخروی را از دیگر پیامدهای سازش با دشمن و کنارگذاشتن جهاد دانست و ابراز کرد: کسانی که جهاد را ترک می کنند از سعادت اخروی نیز بی بهره می مانند، همچنین نفوذ و غارتگزی دشمن از دیگر پیامدهای منفی ترک میدان جهاد است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تصریح کرد: اگر دفاع جانانه مدافعان حرم از آب و خاک این کشور نبود و با دشمن در فرسنگ ها بیرون از مرز این کشور مقابله نکرده بودند، اگر قاسم سلیمانی ها، مدافعان حرم و لشکر فاطمیون افغانستانی ها نبودند، امروز باید با دشمن داخل کشورمان می جنگیدیم و ننگ و خواری اسارت و غارت را تحمل می کردیم.

ارسال نظرات