۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۰۶۸۹۹
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

ایران اسلامی با توکل بر خدا به اوج قدرت دست پیدا کرده است

ایران اسلامی با توکل بر خدا به اوج قدرت دست پیدا کرده است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: برخورداری از ابهت مثال زدنی و اقتدار از نتایج توکل بر خدا است و امروز ایران اسلامی با تکیه و توکل بر خدا به اوج قدرت دست پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر پیش از ترتیل خوانی حرم بانوی کرامت با اشاره به آیات جزء یازدهم گفت: خداوند در سوره یونس شخصیت قوی و قدرتمندی که یک تنه با توکل به خدا در مقابل جبهه کفر ایستاد را به ما معرفی می کند.

وی با اشاره به ایمان و توکل بر خداوند متعال ابراز داشت: توکل بر خدا انسان را قدرتمند می کند؛ در نهج البلاغه در معنای «لا حول و لا قوه الا بالله» می خوانیم همه چیز برای خداست و ما نسبت به آنچه خدا به ما داده تکالیفی بر دوشمان است.

استاد حوزه علمیه توکل را مایوس شدن از مخلوقات و دل بستن به خدا برشمرد و تصریح کرد: رمز اقتدار حضرت نوح توکل برخدا بود، این نگاه در قرآن به ما تعلیم داده شده است و با این نگاه انسان های مومن از تعداد کم خود نمی ترسند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: توکل بر خدا به معنای سکون و ایستایی نیست، توکل به معنای حرکت با تکیه برخدا است، توکل یعنی حرکت کنیم اما اثر بخشی را به دست خدا بدانیم.

وی نمونه بارز توکل را جوانان دانشمند این کشور و احمدی روشن ها برشمرد و گفت: در صنعت هسته ای، موشکی، نظامی و نانو پیشرفت فوق العاده ای برای کشور به دست آمده است، اگر تکیه بر غرب و شرق بود این پیشرفت ها حاصل نمی شد، هرگاه کاسه گدایی سمت شرق و غرب برده ایم شکست خورده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم توکل را عامل اقتدار دانست و ابراز کرد: برخورداری از ابهت مثال زدنی و اقتدار از نتایج توکل بر خدا است؛ امام راحل چون بر خدا توکل داشت هیچگاه نترسید و با قدرت سراسر جهان را در مقابل خود خاضع کرد.

وی خدا را حامی متوکلین دانست و اظهار کرد: خدای مقتدر حامی توکل کنندگان بر خود است، قرآن این وعده را به متوکلین داده است که خدا به خواسته توکل کنندگان پاسخ می دهد؛ امروز ایران اسلامی با تکیه و توکل برخدا به اوج قدرت دست پیدا کرده است.

ارسال نظرات