۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۰۸۰۶۵
یادداشت؛

فائز! به کجا چنین شتابان؟

فائز! به کجا چنین شتابان؟
مسیر و رفتاری که فائزه هاشمی از خود نشان داده، تاریک و پرابهام بوده است. اینکه او دقیقا چه کسی را الگوی خود قرار داده است معلوم نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، «فائزه هاشمی» فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی متولد سال 1341 ه ش است. اقدامات، رفتار و گفتار او بسیار جنجال برانگیز بوده. تصویر مشخصی از مبارزات انقلابی فائزه در قبل از انقلاب و دفاع از انقلاب در دوران جنگ وجود ندارد. امَّا از زمان ریاست جمهوری پدرش بر سر زبان ها افتاد. در مجلس پنجم نماینده مجلس شد هرچند در مجلس ششم رای نیاورد.مدتی ریاست فدراسیون های اسلامی زنان را به عهده داشت. از بنیان گذاران حزب کارگزارن بود.بی محابا از جریانی خاص در سیاست حمایت می کرد. از گفتن عبارات جنجال برانگیز هیچ گاه ابایی نداشت. توهین ، دهن کجی به مقدسات و انقلاب رویه همیشگی او بشمار می رفته است.

شاید برخی اتهامات علیه او را ناشی از جریانی خاص و محصول ناواقعیت ها بدانند. امَّا مصادیق متعددی وجود دارد که تصویر«فائزه هاشمی» را بهتر نشان می دهد.

1-تفکرات فمنیستی

فائزه هاشمی از طرفداران پر و پا قرص «دوچرخه سواری زنان» بود.البته فائزه هیچگاه توضیح نداد چرا از بین این همه ورزش ، از ورزشی طرفداری می کند که منافی حیاء و مخالف تفکرات سنتی و مذهبی مردم مسلمان ایران است. در روزنامه زن که درسال 1377 توسط او تاسیس شد، تفکراتِ خود را دنبال کرد، حجاب زن مسلمان را به چالش کشید، با میدان دادن به جوانک 17 ساله کاریکاتور موهوم علیه دیه زن به تصویر کشید.

جالب اینجاست نگاه او به مساله زنان کاملا جهت دار و سیاسی به نظر می رسید، از همین رو موضوعات مهمی چون کرامت زن، کاهش طلاق، حفظ احترام مقام مادری و .. برای فائزه هیچگاه اهمیت نداشته است. البته فائزه منکر تفکرات فمنیستی خود نبوده و اتفاقا قائل به آن است. هرچند درتعابیری سعی می کند آنرا بسیار منافی فرهنگ و مذهب نشان ندهد، امَّا قائل شدن به تساوی کامل بین حقوق زن و مرد و یا استفاده از عبارات فمنیستی هرچند با ابهام هم همراه باشد، در دوری از دین و مذهب کافی است.

2-دهن کجی به نظام و مردم

مقام و نفوذی که فائزه هاشمی بدست آورده است بدون شک مرهون انقلاب اسلامی بوده است. هرچند فائزه همیشه با گفتن حرف های جنجالی سعی می کرد برای خود جایگاهی فراهم کند، امَّا همگان می دانند اگر جایگاه و نفوذ پدر او نبود، اینگونه با او مماشات نمی شد. مماشات نظام با فائزه مانع از دهن کجی های متعدد او به نظام و مردم نشد.

او در جایی مدعی شد که حاضر نیست تعبیر امام را برای  خمینی کبیر به کار ببرد. در مصاحبه با شبکه معاند بی بی سی، اصرار داشت از عبارت «آقای خمینی» استفاده کند! البته فائزه توضیح نداد، بی احترامی ایشان به شخصیت بی نظیر تاریخی که صدها میلیون نفر در جهان دلداده او هستند، محصول کدام بغض است؟ آیا او همه بزرگان دین و ملت را همین گونه خطاب می کند؟

او بدون در نظر داشتن جنایت های رژیم پهلوی در مجله کذایی خود اخبار مربوط به «فرح پهلوی» را هم پوشش می داد.راستی اگر خمینی کبیر و انقلاب شکوهمند مردم مسلمان نبود ، امروز فائزه چه جایگاهی داشت؟

بعد از شرکت در فتنه 88 و برافروختن آتش اختلاف، مدعی شد برای خرید ساندویچ رفته است.

در جای دیگری  با کمال وقاحت آرزو کرد که ترامپ می بایست رای بیاورد تا نظام و مردم را بیشتر تحت فشار بگذارد.

اخیرا خواستار حفظ تحریم یکی از ارگان های رسمی کشور توسط آمریکا شد. او خواستار شد که سپاه باید در لیست تحریمی آمریکا باقی بماند. اینگونه اظهار نظرها نه تنها باعث اختلاف در میان مردم و ریختن بذل نفاق بین آنها می شود، بلکه دست دشمن را برای فشار بیشتر به نظام و مردم باز می گذارد!

 توهین او به مقامات رسمی که با رای مردم به مسئولیت رسیده بودند شامل دوست و دشمن می شد. او نه تنها به «احمدی نژاد» که مخالف خود می پنداشت هتاکی می کرد بلکه «رئیس دولت اصلاحات» را هم از تیغ تندهای خود بی نصیب نگذاشت.

3- بی احترامی به ساحت مقدسات

مقدسات مهم ترین سرمایه عظیم و دژ مستحکم مردم در قرن اخیر بوده است. بسیاری از شکوفایی های ملت ایران مرهون این قلعه مستحکم بوده است. اینکه دشمنان اسلام بخواهند مذهب و اعتقادات مردم آماج حملات قرار دهند بسیار قابل فهم است امَّا اینکه چگونه و چرا دختر فردی که منسوب به نهاد دین است ، بخواهد چنین اقداماتی انجام دهد بسیار قابل تامَّل است.

الف) مخالفت با دستورات دینی؛ مخالفت با حجاب، دیه و برخی از احکام شرعی توسط فائزه نه محصول فقاهت او به شمار می رفته و نه موافق ذائقه مردم مسلمان کشور. امّا او اصرار داشت و دارد که تفکر بدور از صواب خود را بر همگان مستولی کند!

ب) رسمیت بخشیدن به بهائی ها؛ فرقه ضالّه بهائیت که محصول استعمار انگلستان است. توسط تمام علمای شیعه و حتی علمای اهل سنت مورد انکار واقع شده است.این فرقه ضالِّه از ابتدا در خدمت اهداف کثیف استعماری بوده. بزرگترین خیانت ها در حق مردم مظلوم کشور در دوران پهلوی و بعد از آن، توسط این جماعت منحرف صورت گرفته است. فائزه هاشمی بدون در نظر گرفتن خواست علمای شیعه و با چشم پوشی از تمام آن سوابق سیاه، در جمع زنان بی حجاب بهائی حاضر شد، با آنها عکس یادگاری گرفت و بر سوابق کثیفشان مهر تایید نهاد و نظام را بخاطر مخالفت با آنها تحت فشار گذاشت!

ج) زیر سوال بردن مظلومیت و قیام اباعبدالله علیه السلام؛ فائزه هاشمی با کمال بی ادبی در فایل ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده، مدعی شد:«مظلومیت امام حسین از مظلومیت امیر انتظام به مراتب کمتر بوده»(نعوذ بالله من هذه العبارات)

د) بی احترامی به ساحت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلَّم و ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها؛ در فایلی که اخیرا منتشر شده، با بی ادبی تمام مدعی شد، حضرت رسول اموال حضرت خدیجه را حیف و میل کرده است(نعوذ بالله)» هرچند بعدا مدعی شد این عبارات را از روی شوخی گفته است! امَّا آیا یک مسلمان معتقد حاضر است چنین جسارتی هرچند شوخی انجام دهد؟!

نمونه ای از زنان خائن به وطن

در تاریخ کشور زنان غیور بی شماری بودند که هم پرورش یافته فرهنگ اصیل این مرز و بوم بودند و هم تعالی دهنده و خادم به دین و ملت. امَّا معدود زنانی هم بودند که هم خود منحرف شدند و هم منافع ملی را به یغما بردند.

1-طاهره قرة العین؛ مجتهد زاده ای که مرید بابیَّت شد. خدمت های فروان به فرقه ضالِّه بابیت کرد. او منظر عموم کشف حجاب کرد و احکام اسلامی را منسوخ شده اعلام کرد. «قرة العین» را از عاملان قتل عموی اش «آیت الله محمد تقی برغانی» برشمرده اند!

2-صدیقه دولت آبادی؛ دختر هادی دولت آبادی(از به ظاهر روحانیونی که او را از فرقه ازلی بابی برشمرده اند). برادر دیگر صدیقه، «یحیی دولت آبادی» معروف است که با طیب خاطر لباس روحانیت را کنار گذاشت! صدیقه دولت آبادی اولین نشریه زنان را منتشر نمود، اولین نفری بود که بعد از مشروطه بدون چادر از منزل خارج می شد و چند سال بعد (درست در موقعی که انگلستان به آتاتورک و شاه افغانستان فرمان کشف حجاب را داده بود و ده سال قبل از فرمان کشف حجاب رضا خانی)، کشف حجاب کرد. از مروجان اصلی فمنییسم در یک قرن اخیر به شمار می رفت. روزنامه های آنروز آمریکا از او به عنوان ترویج دهنده تفکرات آمریکایی و غربی تمجید کرده بودند. نکته جالب اینجا بود که دخترانی که در مدارس او کار می کردند در صورت ازدواج اخراج می شدند و از همه جالبتر او وصیت کرده بود «هیچ زنی حق ندارد با حجاب در مراسم تشییع جنازه او شرکت کند!»

به کجا چنین شتابان؟

مسیر و رفتاری که فائزه هاشمی از خود نشان داده، تاریک و پرابهام بوده است.اینکه او دقیقا چه کسی را الگوی خود قرار داده است معلوم نیست. امَّا قطعا هیچ بانوی اصیل ایرانی چنین رفتاری را از خود نشان نمی دهد چه رسد به آنکه بخواهد بزرگی کند و الگوی مناسب باشد. اینکه آیا او به عواقب کارها و نتایج اشتباهات خود واقف است یا خیر، بر ما معلوم نیست و ما در مقام قضاوت نیستیم.

امَّا سوال اساسی از «فائزه هاشمی» این است: به کجا چنین شتابان؟

ارسال نظرات