۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۷۱۷۵۶۷
استاندار اصفهان مطرح کرد؛

اهتمام دولت برای حل مشکل آب اصفهان/ دشمن همبستگی ما را هدف گرفته است

اهتمام دولت برای حل مشکل آب اصفهان/ دشمن همبستگی ما را هدف گرفته است
اصفهان - مرتضوی با اشاره به تلاش برای انتشار اخبار منفی علیه کشور توسط دشمنان گفت: دشمن با اخبار منفی همبستگی ما را نشانه گرفته و ما باید به دستاوردهای کشور توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به توجه استانداری اصفهان به مناطق مختلف استان، از ۳۷۷ مصوبه در سطح شهرستانهای استان در قالب سفرهای شهرستانی خبرداد و گفت: تلاش شده در جای جای استان اصفهان با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف، مسائل شهرستان‌ها از مباحث فرهنگی اجتماعی تا موضوعات اقتصادی و راه و شهرسازی مورد توجه قرار بگیرد و مصوبات مختلفی در این زمینه داشته‌ایم.

وی از رفع مشکلات ۹۵۰ واحد تولیدی و فعال سازی 217 واحد راکد در سفرهای شهرستانی در استان اصفهان خبرداد و افزود: نزدیک ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش پرداخت شده است و تلاش شده است تغییر رویکردی در عرصه تولید در استان صورت بگیرد. ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در استان پرداخت شده که منجر به اشتغالزایی بالغ بر ۲۷۰۰ نفری شده است.

گره های استان اصفهان در حال باز شدن است

استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی اتفاقاتی که در استان رخ داد و برخی گره‌های چند دهه استان باز شد شاهکار محسوب می‌شود، اظهار کرد: مشکلات الحاق علی آباد کلنگان ۴۷ سال سابقه داشت و با پیگیری‌هایی که انجام شد هزاران خانوار آن منطقه در یک دوره چند ماهه به آرامش رسیده و مشکلات آنها برطرف و اسباب رضایت این عزیزان فراهم گردید. تصمیم گیری‌هایی در خصوص طرح تفصیلی شهر کاشان از جمله اقداماتی است که به ثمر نشست و موجب رضایت مردم این منطقه گردید.

مرتضوی از تعیین تکلیف ساخت و سازهای منطقه شهید کشوری خبرداد و خاطرنشان کرد: حدود ۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد در این منطقه درگیر موضوع بودند و اکنون رفع دغدغه صورت گرفته و شهرداری مأموریت گرفته است تا خدمات رسانی به این منطقه را انجام بدهد و مشکلات مردم در این منطقه برطرف خواهد شد.

وی توجه به مسائل آموزشی، فضای سبز، شبکه‌های خدماتی و توجه به بازآفرینی شهری را از مهمترین برنامه‌های استانداری اصفهان عنوان کرد و گفت: در زمینه پروژه‌های آبرسانی کارهای متعدد و شرایط خوبی دنبال شده است، طرح جامعی که رییس جمهور در سفر به اصفهان از آن خبردادند از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار بوده و جلساتی در این خصوص برگزار شده است و در سفر به اصفهان دستور ویژه برای تسریع این موضوع صادر کردند و کار جلو رفته است و طرح تأمین آب استان مراحل نهایی خود را طی کرده و در دستور اجرا قرار گرفته است.

احیای زاینده رود آغاز شده است

استاندار اصفهان با بیان اینکه پروژه احیای زاینده‌رود در چند حوزه آغاز شده است، تصریح کرد: مدیریت پسآب با حجم حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب، تغییر الگوی کشت، جایگزینی آب مصرفی صنایع، باز اجرای برخی طرح‌های متوقف شده مانند پروژه کوهرنگ سه از جمله طرح‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است. انتقال آب از خلیج فارس که سالها است انجام نشده بود با انتصاب مدیرعامل جدید اکنون به مرحله اجرا رسیده و در همین روزهای آینده این پروژه آغاز خواهد شد. برنامه اصلی مدیریت استان اصفهان احیای دائمی جریان زاینده‌رود است و تلاش ما این است که اجازه ندهیم فرونشست تمدن عظیمی که در فلات مرکزی ایران وجود دارد را از بین ببرد و فرونشست را خطر اصلی این تمدن می‌دانیم.

مرتضوی با بیان اینکه بن بروجن را یک پروژه خلاف قانون می‌دانیم و این پروژه برخلاف قوانین بالا دستی است، اظهار کرد: مشکلات اخیر آب چهارمحال بختیاری ناشی از عدم ساخت تصفیه‌خانه در استان چهارمحال و بختیاری است، ما نمی‌خواهیم روابط حسنه ما با استان چهارمحال برهم بخورد و کمک می‌کنیم مشکل تصیفه خانه‌ها در این استان برطرف بشود ولی هر بارگذاری جدید بر زاینده‌رود را دست اندازی به حقوق مردم اصفهان می‌دانیم.

وی با اشاره به اقتصاد گردشگری و دانش بنیان به عنوان دو محور آینده اقتصادی استان اصفهان، عنوان کرد: تشکیل کارگروه اقتصاد گردشگری استان اصفهان از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است، از مدیریت میراث فرهنگی استان خواستار بررسی ویژه مرمت گنبد مسجد امام شده‌ایم و در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد برخورد جدی با این موضوع خواهیم داشت.

دوران مدیرانی که کشور را از پشت شیشه اداره می‌کردند تمام شده است

استاندار اصفهان در ادامه افزود: در دولت قبل کشور با مدیرانی اداره می‌شد که از پشت شیشه کشور را اداره می‌کردند و مدیرانی که به نساختن مسکن برای مردم افتخار می‌کردند، اما اکنون شرایط کامل متفاوت شده است، امروز رییس جمهوری داریم که از نزدیک و به صورت میدانی تمام مسائل کشور را رصد می‌کنند. امروز شرایط آب شرب استان اصفهان نسبت به گذشته بهتر شده، ۲۱۶ واحد صنعتی راکد که هرروز اعتراضات به حقی داشتند وارد چرخه تولید شده‌اند و اتفاقات خوبی در عرصه‌های مختلف در کشور و در سطح استان اصفهان رقم خورده است.

مرتضوی با اشاره به اقتدار کشور پس از انقلاب اسلامی و در سالهای اخیر و سمپاشی رسانه‌ای دشمن علیه جمهوری اسلامی، تصریح کرد: زمانی شاه تلاش کرد در نشست سران متفقین که بدون اجازه به ایران آمده بودند و تصمیماتی علیه کشور ما اتخاذ کردند، حضور داشته و با آنها دیدار کنند که او را نپذیرفتند. امروز وقتی کشتی ما در یونان توقیف می‌شود رسانه‌های معاند دم از عدم اقتدار ایران می‌زنند اما وقتی مقتدرانه دو کشتی آنها توقیف می‌شود مظلوم نمایی می‌کنند، نباید اجازه بدهیم اخبار منفی ما را کانالیزه کند و باید در مقابل توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: در نیواورلئان یک سیل و طوفان باعث تعطیلی بعضی شهرها و مناطق شد اما شاهد هستیم مردم پس از سیل‌های ویرانگر سال ۹۸ خیلی زود به زندگی بازگشتند و این حاصل همدلی و همراهی مردم و حاکمیت است، دشمن همبستگی ما را نشانه گرفته است، نباید اجازه بدهیم مشکلات موجود چشم ما را به روی حقایق ببندد بلکه باید اقتدار و دستاوردهای کشور را مشاهده کنیم، ضمن اینکه مشکلات موجود در کشورهای دیگر را مشاهده کنیم تا تحت تأثیر اخبار منفی قرار نگیریم.

تحقیق و تفحص از فولاد یک اتفاق مبارک است

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه هنوز گزارش کامل تحقیق و تفحص فولاد ارائه نشده است، اظهار کرد: این موضوع باید به فال نیک گرفته بشود که در کشوری هستیم که نمایندگان تصمیم می‌گیرند در چنین موضوعی ورود کرده و کارتال‌های اقتصادی و افراد ذی‌نفع نمی‌توانند مانع این اتفاق بشوند و نظارت مجلس در این زمینه را باید به عنوان موضوعی مبارک و پسندیده قلمداد کنیم. در کشور ما گاهی جای متهم و مدعی تغییر کرده و خوراکی برای لاشخورهای بیرون از مرز که دشمن هستی ما هستند فراهم می‌شود، باید مراقب باشیم ظرفیت‌های توانمند کشور که توسط اینها هدف‌گیری شده است مورد آسیب واقع نشود، در عین حال به موضوع نیز باید به درستی رسیدگی بشود اما ظرفیت های کشور را نادیده نگیریم و شرایط امروز مدیریتی فولاد مبارکه از شرایط شائبه انگیز گذشته فاصله دارد.

وی در خصوص مباحث فرهنگی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: باید جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به صورت منظم‌تر برگزار بشود و این نقد به ما وارد است و البته مسؤولیت این موضوع مستقیم با استانداری نیست، اما در حوزه فرهنگی در ستاد ساماندهی جوانان مصوبه‌ای را داشتیم که مدلی برای استفاده از ظرفیت جوانان در کنار مدیران استان ترسیم بشود. در حوزه امنیت اجتماعی و اخلاقی در راستای تقویت ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی اقداماتی در دستور کار گرفته است و جلسات متعددی در حوزه فرهنگی اجتماعی با محوریت ظرفیت‌های مردمی برگزار کرده‌ایم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات