۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۷۲۱۱۷۸
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

در مجلس برای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش می کنیم

در مجلس برای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش می کنیم
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس تمام تلاش خود را برای تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور انجام می‌دهیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، گفت: متاسفانه در کشور ما آن گونه که باید به حوزه فرهنگ اهمیت جدی داده نشده است. بودجه بخش دینی فرهنگ دو هزارم درصد است و این خود نشان می دهد که همان گونه که باید به بخش فرهنگ دینی توجه نکرده ایم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به بودجه فرهنگ دینی بی اعتنایی شده است و قوانین در این حوزه به خوبی اجرایی نشده است، اظهار داشت: مساجد از جمله کانون های دینی ما هستند که در دل خود فعالیت های فرهنگی و دینی، اجتماعی و حتی سیاسی را جا داده اند. کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از جمله نهادهای فرهنگی فعال در مساجد هستند که برای تقویت بخش دینی فرهنگ در مساجد فعالیت می کنند. متاسفانه به این کانون ها که وظیفه مهم و نقش اساسی را در تقویت فرهنگ دینی دارند، آن گونه که باید توجه نشده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تاکیدات شان بر این مسئله که نقش کانون ها را فراموش نکنید، اشاره کرده اند. قطعا سخنان ایشان در این بخش باید نصب العینی برای مسئولان فرهنگی و دینی کشور باشد. تقویت کانون ها باید مورد تاکید و اولویت ما چه در مجلس و چه در دولت باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون فرهنگی مجلس تمام تلاش خود را برای بهبود فضای فرهنگی و دینی مساجد و تقویت نقش کانون ها در مساجد انجام خواهیم داد.

ارسال نظرات