۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۲۲۳۰۸
به همت خبرگزاری رسا؛

بزرگداشت شهید علامه سید مصطفی خمینی برگزار شد

بزرگداشت شهید علامه سید مصطفی خمینی برگزار شد
نشست بزرگداشت و بررسی اندیشه های شهید علامه سیدمصطفی خمینی (ره) با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نشست با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالله کیوانی و حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی هدایت به جهت بررسی ابعاد مختلف شخصیتی شهید علامه سید مصطفی خمینی(ره) در محل سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام کیوانی استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کلام حضرت امام خمینی (ره) در رابطه با شهید علامه سید مصطفی خمینی(ره) که فرمودند شهادت حاج آقا مصطفی از الطاف خفیه الهی بود، خاطر نشان کرد: همانطور که عالم دارای ظاهر و باطنی است، شهادت نیز ظاهر و باطنی دارد که اشاره حضرت امام(ره) از بیان لطف خفی الهی نیز به باطن شهادت حاج آقا مصطفی بود نه ظاهر آن.

وی با اشاره به ظاهر کلام خداوند در قرآن کریم همچون داستان حضرت موسی(ع) و قوم بنی اسرائیل، خاطرنشان کرد: امام و رهبر جامعه ایی که توجه به باطن عالم بکند، دچار بن‌بست نمی‌شود و انقلاب اسلامی به همین جهت در حال پیشرفت است.

حجت الاسلام هدایت استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با در نظر گرفتن وجه علمی شخصیت شهید علامه سید مصطفی خمینی(ره) و ثمره ایشان در باب تفسیر قران کریم، اظهار داشت: کتاب «تفسیر القرآن الکریم» که توسط شاگردان علامه شهید خمینی(ره) جمع‌آوری شده است بسیار ارزشمند و قابل استفاده می‌باشد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: این نوشتار و دوره تفسیری شهید علامه نشان دهنده‌ی آن است که بسیار مطیع حضرت امام (ره) بوده و ایشان را نمونه یک انسان کامل بعد از حضرات معصومین(علیهم‌السلام) می‌دانستند.

ارسال نظرات