۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۲۶۰۶۸
مسئول دفتذ سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه:

وحدت حوزه و دانشگاه رمز بقاء نظام اسلامی است

وحدت حوزه و دانشگاه رمز بقاء نظام اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین زمانی به اهمیت و ضرورت وحدت بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه رمز بقاء نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، ظهر امروز در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه لرستان گفت: اسلام پرچم‎دار دانش در بین همه ادیان و رتبه اول در عالم است .

معاون سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه نظام اسلامی در اسلام سازی علوم اسلامی و دینی رتبه اول را در جهان دارد، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری باید از دستاوردهای علمی دانشگاه و حوزه برای رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور استفاده شود تا اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تحقق یابد.

وی با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اولین آیه‌ای که در اسلام نازل می شود سخن از قرائت و علم دارد و در مرحله اول سیره تاریخ علم و دانش دوره اول خاتم الانبیا(ص) و دوره دوم چهارم و پنجم هجری است که ثمر داد و تمدن اسلام درخشید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه در سال ۱۳۳۰ و ۱۳۴۰ آشتی بین حوزه و دانشگاه رخ داد ولی ترقی و نمود خود را پس از پیروی انقلاب اسلامی نشان داد، افزود: دو قشر روحانی و دانشجو به دنبال تعالی و ترقی جامعه بوده و برای دستیابی به این هدف در تلاش هستند و پیشرفت انقلاب و نظام اسلامی در گرو پیوند و وحدت حوزه ویان و دانشگاه هاست.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه گفت: دشمن از وحدت و اتحاد حوزویان با دانشگاه‌ها و نخبگان علمی در هراس است و وحدت ابن دو قشر توطئه های شوم دشمنان را خنثی می کند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور و فریب عده‌ای ناآگاه در اغتشاشات اخیر عنوان کرد: امروز جنگ دشمن جنگ رسانه ای است، لذا باید همانند دوران دفاع مقدس وارد میدان رسانه ای شویم چرا که با روشنگری،آگاهی بخشی  و جهاد تبیین توطئه های رسانه ای و هجمه های فرهنگی دشمن خنثی می شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات