۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۲۹۱۰۱

حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه رضوی

حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه رضوی
آیت الله آملی لاریجانی ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، با مسؤولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد امامی، سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این دیدار به ارائه گزارشی مختصر از فارغ التحصیلان و فعالیت های آنان در کنار بیان فعالیت های آموزشی پژوهشی، علمی فرهنگی و تبلیغی و نیز برنامه تحولی ده ساله که به پژوهش های کاربردی و مسئله محور در آستان قدس و کشور در کنار پژوهش های بنیادی سابق می پردازد اشاره کرد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به هسته اولیه تشکیل دانشگاه رضوی که روحانیون فاضلی از حوزه به اینجا آمدند تا در کنار آن دروس به علوم دانشگاهی هم مجهز شوند، اشاره کرد اما این صرفا آشنایی با دیگر علوم در کنار علوم حوزوی را جدای از فلسفه ایجاد چنین دانشگاهی دانست.

وی فلسفه وجودی این دانشگاه را آموختن دروس دانشگاهی در کنار حوزوی برای تقابل بین علوم اسلامی و انسانی و پژوهش و بررسی آن در مسیر رسیدن به علوم انسانی اسلامی معرفی کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: اگر چه آموختن این علوم در کنار هم تاثیر و تاثر دارد اما بدون تحقیق و پژوهش نمی توان به تولید علوم انسانی اسلامی برسیم.

وی افزود: ابتدا باید ماهیت علوم، مفاهیم و مدعیات آن را بیاموزیم سپس ببینیم مسیر تلاقی با علوم اسلامی کجاست تا با تحقیق و پژوهش بسیار به تولید علم بپردازیم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: البته دادن یک نظریه در باب ارتباط علوم دینی و معارفی با علوم انسانی برای تولید علوم انسانی اسلامی کافی نیست.

وی افزود: به عنوان یک حوزوی نباید در علوم غربی فانی شویم بلکه باید مفاهیم انها را بشناسیم و با دانش اسلامی بسنجیم تا به تولید علم انسانی اسلامی بپردازیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان بیان داشت: مجلس باید ارتباط خوبی با حوزه داشته باشد تا  طرح ها و لایحه ها  با نگاه اسلام شکل گرفته و قانونگذاری صورت بگیرد نه اینکه در شورای نگهبان به دلیل مخالفت با اسلام رد شود.

وی توصیه کرد گروه هایی در دانشگاه شکل بگیرد و در علومی مثل اقتصاد و روان شناسی و دیگر علوم انسانی غربی وارد شده و با نگاه اسلام در این زمینه ها سنجش انجام شود و نظریه اسلام را به دست آورده و مطرح کنند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات