۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۲۹۹۶۶
معاون پژوهش دانشگاه رضوی مطرح کرد؛

لزوم ورود به عرصه مباحث فقهی و قرآنی اندیشه های دفاعی امام خامنه ای

لزوم ورود به عرصه مباحث فقهی و قرآنی اندیشه های دفاعی امام خامنه ای
حجت الاسلام روشن ضمیر ورود به عرصه مباحث قرآنی و فقهی اندیشه های دفاعی امام خامنه ای و بررسی از این منظر را امری ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد ابراهیم روشن ضمیر، معاون پژوهش دانشگاه رضوی در آخرین نشست علمی از همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای بیان داشت: تبیین اندیشه های دفاعی امامین انقلاب رویداد مبارکی است در این حوزه کارهای درخشانی صورت پذیرفته اما در عرصه مباحث فقهی و قرآنی این اندیشه ها ورود کمتری صورت گرفته است.

معاون پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: همایش تبیین اندیشه های دفاعی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در امتداد برنامه ای است که برای حضرت امام(ره) صورت پذیرفت و منشا برکات شد، آنجا نیز حدود 60 موسسه علمی همکاری کردند و 2400 مقاله به دبیرخانه همایش رسید.

وی با بیان این که امدادهای غیبی از جمله موضوعاتی است که در عرصه اندیشه های دفاعی باید مورد تبیین و بحث قرار گیرد، افزود: امیدواریم این جلسه شروعی برای تبیین اندیشه ها و منشا برکات و اثرگذاری برای دانشگاه و مجموعه های علمی باشد.

حجت الاسلام دکتر روشن ضمیر ضمن اعلام آمادگی جهت اقدامات مشترک علمی و پژوهشی پیرامون ارائه نسخه های کارکردگرایانه انقلاب اسلامی به ویژه تربیت نسل و جامعه، این موضوع را زمینه ساز تمدن نوین اسلامی دانست./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات