۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۷۳۶۵۵۵
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا:

امام خمینی شخصيت همه جانبه‌‌ای است كه تمام ابعاد را در خود دارد

امام خمینی شخصيت همه جانبه‌‌ای است كه تمام ابعاد را در خود دارد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که آن آمادگی که حضرت امام برای انقلاب در سطح جامعه به وجود آورده بود، حتی در زمان مشروطه نيز اتفاق نيفتاد، امام راحل را شخصيت همه جانبه‌‌ای دانست كه تمام ابعاد را در خود دارد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی اظهار داشت: امام با استفاده از ظرفيت مرجعيت توانست حركت بزرگی در حوزه های مختلف اعم از اجتماعی و سیاسی و دیگر حوزه ها ايجاد كند.

وی در ادامه افزود: فقه به تنهايی واقعيت اجتماعی ايران و فرهنگ ايران نمی‌تواند شكل دهد و امام به اسم فقه و نهاد مرجعيت كه يک واقعيت اجتماعی بود، ظرفيت نهان ولايت را آشکار كرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: امام خمینی (ره) دغدغه تاريخ و تمدنی و فرهنگی داشتند و ما نمی‌توانيم از قلمرو فلسفه و فرهنگ و زيست اسلامی عقبه‌های استدلالی را برداريم و فقط فقه را مورد توجه قرار دهيم.

وی در ادامه افزود: امروز اگر جمهوری اسلامی آن مجاری اسلامی خود را به غرب تغيير دهد، يعنی به جای ابن سينا ، كانت باشد با غلبه مبانی غرب چيزی به نام فقه باقی نخواهد ماند. امام، ميراث معرفتی جهان اسلام را زمانی احيا كرد كه حوزه‌های علميه‌ داشتند افول می‌كردند.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا بیان داشت: شخصيت فلسفی امام جدای شخصيت كلامی ايشان نبوده است و از هويت فلسفی جامعه شيعه آمده است و باید گفت امام شخصيت همه جانبه‌‌ای است كه تمام ابعاد را در خود دارد و شخصيت فلسفی امام به گذشته فلسفه و تاريخ شيعه باز می‌گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان اظهار داشت: امام خمینی يک شخص نيست كه فرهنگ با او كاری نداشته باشد؛ ياران و همراهانی دارد و در آينده اين حركت در صورتی ادامه پيدا خواهد کرد كه اين جامعيت ادامه داشته باشد؛ لذا انقلاب اسلامی بايد هويت خود را تحكيم ببخشد و هويت های ديگر را بشناسد تا بتواند پيام خود را به جهان نشان دهد.

 

ارسال نظرات