۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۷۳۸۶۰۳
حجت الاسلام فراهانی فرد تشریح کرد؛

جزئیات اولین مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی

جزئیات اولین مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی
اولین مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی توسط ستاد همکاری های حوزه و وزارت اقتصاد و دارایی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام سعیدفراهانی فرد رئیس ستاد همکاری های حوزه و وزارت اقتصاد ظهر امروز در نشست خبری اولین مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی در سالن جلسات اداره امور اقتصاد و دارایی استان قم، گفت: با توجه به رویکردهای وزارت اقتصاد در خصوص اقتصاد اسلامی مقرر شد از ظرفیت های حوزه علمیه در بخش های فرهنگی، آموزشی پژوهشی، و... استفاده شود از این رو ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت اقتصاد و دارایی طی تفاهم‌نامه ای تشکیل شد.

وی در ادامه ظرفیت های بدنه حوزه علمیه و دانشگاه جهت همکاری با وزارت اقتصاد و دارایی را مطلوب دانست و افزود: ظرفیت های خوبی در حوزه و دانشگاه وجود دارد اما گاهی بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی به خوبی صورت نمی گیرد؛ وزارت اقتصاد و دارایی باتوجه به گستردگی فعالیت‌های خود می‌تواند از این ظرفیت به خوبی بهره‌مند شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به همت وزارت امور اقتصاد و دارایی و حوزه علیمه اولین ‌مدرسه ‌تابستانه ‌اقتصاد اسلامی با حضور علاقه‌مندان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار می‌شود. مخاطبین این مدرسه تابستانه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم اجتماعی، فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری رشته‌های علوم اجتماعی و طلاب سطوح عالی حوزه‌های علمیه هستند و این دوره به صورت حضوری ویژه برادران است.

وی اضافه کرد: این مدرسه تابستانه طی دوره یک هفته‌ای در سه محور «نقد نظریات اقتصاد مدرن و ارایه رویکردهای بدیل»، «ارایه رویکرد اسلامی به حوزه‌های توزیع اولیه، تولید، تجارت، اعتبارات و بازتوزیع» و «تطبیق رویکرد اسلامی با چالش‌های موجود نظام اقتصادی کشور» با حضور اساتید مطرح اقتصاد اسلامی، کارشناسان و مسئولین اقتصادی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فراهانی فرد با بیان اینکه دانش آموختگان این دوره پس از طی موفقیت آمیز آن در دوره های کارآموزی وزارت اقتصاد شرکت خواهند کرد، بیان داشت: دانش آموختگان دوره می توانند در کارگروه های پژوهشی نیز داشته باشند و حتی طی این حضور می توانند خدمت سربازی خود را به عنوان پژوهشگر طی کنند؛ پذیرش در این مدرسه تابستانه پس از مصاحبه انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دانش آموختگان در یک دوره شش ماهه به صورت پژوهشگر می توانند خدمت کنند خاطرنشان کرد: مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی با همکاری ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت اقتصاد، دانشگاه قم و اندیشکده قصد ترتیب داده شده و در مدت یک هفته در اواخر مرداد ماه برگزار خواهد شد. استقبال از دوره تا کنون بسیار خوب بوده و تا سوم مرداد نیز ثبت نام آن تمدید شده است.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی به سایت sahwa.ir مراجعه کنند؛ پس از ثبت نام از متقاضیان دعوت می شود متنی 500 کلمه ای در خصوص اقتصاد اسلامی نوشته و پس از گذر از این مرحله به مصاحبه گزینشی دعوت می شوند.

ارسال نظرات